اخبار

کشف و توقیف بیش از نوزده میلیارد ریال کالای سلامت محور قاچاق و تقلبی

کشف و توقیف بیش از نوزده میلیارد ریال کالای سلامت محور قاچاق و تقلبی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: در چهار هزار و یکصد بازرسی به عمل آمده در سال نود و هفت بیش از صدوهشتاد و یک هزار قلم و هفتاد و یک هزار کیلو گرم کالای سلامت محور قاچاق، تقلبی و خارج از شبکه رسمی توزیع  به ارزش نوزده میلیارد ریال کشف شده است.

دکتر قباد محمدی در آخرین کارگروه  مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور درسال نود و هفت که در روز یکشنبه بیست و ششم اسفندماه، با حضور مدیران  و معاونین ادارات ذی ربط  در سالن جلسات معاونت غذا و دارو برگزار شد گفت: ارزش ریالی کشفیات حوزه مدیریت نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه این معاونت در سال نود و هفت بیش از نوزده میلیارد و پانصد میلیون ریال می باشد.

وی افزود: داروهای شیمیایی، داروهای تحت کنترل، مخدر و روانگردان، دارزوهای گیاهی، مکمل های رژیمی و دارویی، فرآورده های غذایی و آشامیدنی قاچاق، مواد آرایشی و بهداشتی و تجهیزات و ملزومات پزشکی از جمله کالاهای مکشوفه در سال نود و هفت می باشد.

دکتر محمدی گفت: شرکت های توزیع، مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی،  داروخانه ها، عطاری ها، سالن های زیبایی بانوان، باشگاه های ورزشی از جمله مهمترین مکان هایی هستند که توسط حوزه مدیریت نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه این معاونت مورد بازرسی قرار می گیرند.

وی فرهنگ سازی و آموزش های عمومی را مهمتر و تاثیرگذار تر از برخورد و بازرسی دانست و عنوان کرد: در راستای فرهنگ سازی عمومی و ارتقاء سطح سواد سلامت در جامعه در سال نود و هفت بیش از بیست و سه هزار نفر ساعت آموزش عمومی و اختصاصی انجام شده است.

در پایان جلسه معاون غذا و دارو از مدیران دستگاه هایی که در سال نود و هفت در امر مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور تلاش کرده اند قدردانی به عمل آورد.

۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید