اخبار

چهارمین جشنواره روستای سالم در هرسم اسلام آباد غرب برگزار شد

چهارمین جشنواره روستای سالم در هرسم اسلام آباد غرب برگزار شد

 

 چهارمین جشنواره روستای سالم و توسعه پایدار صبح روز شنبه با حضور امام جمعه اسلام آباد غرب، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، معاون بهداشتی دانشگاه، مدیران شبکه های بهداشت و درمان، جمعی از کارشناسان بهداشت و اهالی، در روستای سراب هرسم اسلام آباد غرب برگزار شد.

این روستا با ۵۰۰ نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شهر اسلام آباد غرب و از توابع بخش حمیل می باشد.

 امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب گفت:در حوزه روستای سالم بحث فرهنگ سازی و تبلیغات دارای اهمیت است و نقش رسانه ها در معرفی این روستا و رونق بخش گردشگری حیاتی است.


حجت الاسلام مهری عنوان کرد:در روستای سالم سه شاخص فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و زیر ساختی و زیست محیطی و بهداشتی اهمیت دارد و انشااله این روستا الگو و مشوقی برای روستاها و شهرهای دیگر باشد.

وی گفت:با برنامه روستای سالم‌ موجبات کارآفرینی و‌ جلوگیری از مهاجرت روستاییان را فراهم می نماییم و این به نفع جامعه و‌ خود روستاییان است.

1001

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز گفت:روستای سالم تحقق و محصول یک کار جمعی است که با مدیریت شبکه بهداشت ودرمان و حمایت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی و همکاری گسترده سازمانها در سطح شهرستان صورت گرفته است.

دکتر کریمی بیان کرد: سال گذشته در روستای سراب هرسم مرکز جامع سلامت نوسازی و تجهیز شد و همچنین لایروبی سراب، سنگفرش معابر، برپایی آلاچیق، بهسازی راه و سرویس های بهداشتی از دیگر اقداماتی است که در این روستا صورت گرفته است.

 

1002

 

 

دکتر شکیبا معاون بهداشتی با بیان اینکه از ایجاد روستای سالم می توان به عنوان یک فرهنگ نام برد که در آن فرهنگ مشارکت مردم بسیار مهم است گفت:  مردم روستا باید در سرنوشت و نگه داشت روستای خود سهیم باشند که این امر با مشارکت همگان و سازمانهای سلامت محور میسر خواهد بود.


دکتر شکیبا اظهار داشت:۴۲ روستا در استان به عنوان روستای سالم معرفی شده که بعد از روستای پاتاق سرپل ذهاب، حوری آباد جوانرود و نسمه پاوه، این چهارمین روستای سالم است.

وی افزود:در روستا باید شرایط زندگی سالم مهیا باشد تا سبب مهاجرت به شهر نشود زیرا مهاجرت روستاییان به شهر، حاشیه نشینی را بوجود می آورد که خود مشکلات فرهنگی و معیشتی فراوانی در حاشیه شهرها موجب می شود.

1003

 

دکتر نادری سرپرست شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب نیز هدف از ایجاد روستای سالم را ترویج شیوه زندگی سالم، اشتغال زایی و عدم مهاجرت به شهر دانست و گفت: سازمان بهداشت جهانی بر ابتکارات سلامت محور، حول چهار برنامه توانمند سازی زنان در عرصه سلامت توسعه، تامین نیازهای اساسی توسعه، شهر سالم و روستای سالم تاکید بسیار دارد.

وی گفت: شیوه زندگی سالم شامل: تحرک کافی، تغذیه صحیح، عدم مصرف دخانیات، خواب کافی و کاهش استرس باید در جامعه ترویج یابد.1004

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید