اخبار

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه: خدمات بیمه سلامت محدود نمی‌شود

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:  خدمات بیمه سلامت محدود نمی‌شود


مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بنایی بر محدود کردن خدمات بیمه سلامت نداریم.

کیومرث مظفری در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، از بیمه سلامت به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر این بیمه با داشتن پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان و صندوق ایرانیان بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر را در استان تحت پوشش دارد.

مددجویان "کمیته امداد" تحت پوشش یبمه سلامت درآمدند

مظفری از واگذاری بیمه پایه درمان مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: بحث بیمه پایه درمان مددجویان روستایی از گذشته با بیمه سلامت بود و از ابتدای امسال بیمه پایه درمان مددجویان شهری هم به بیمه سلامت واگذار شده است.

مظفری تصریح کرد: با این اقدام در حال حاضر 55 هزار نفر به جمعیت افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان اضافه شده است.

این مسئول افزود: از ابتدای امسال برای 20 هزار نفر از این مددجویان دفترچه صادر شده که در این زمینه در رتبه دوم کشور قرار داریم.

وی به تحت پوشش قرار دادن افراد مجهول الهویه هم اشاره کرد و افزود: طبق قانون تعهد ما نسبت به افرادی است که تابعیت ایرانی داشته باشند و در این بین شاهد مراجعه برخی افراد بدون هویت بودیم که عمدتا کارتون‌خواب هستند و بحث تامین هزینه های درمان این افراد بدلیل نداشتن هویت مشخص همواره محل چالش بود که این مشکل هم با رایزنی های صورت گرفته مرتفع شد و قرار شد این افراد با کسب یک معرفی نامه از بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

طرح "نسخه نویسی الکترونیک" تا پایان سال در تمام شهرستان‌ها اجرایی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه در تشریح طرح های آتی این سازمان به اجرای پایلوت طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان هرسین در اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح از سوی جامعه پزشکی صورت گرفت و در همین راستا امسال اجرای کامل این طرح را در استان در دستور کار داریم.

وی افزود: به زودی این طرح در شهرستانهای کنگاور و پاوه اجرایی خواهد شد و پس از آن به سمت شهرستان های پرجمعیت استان می رویم.

مظفری از الکترونیکی شدن تبادل اطلاعات پرونده‌های بستری میان بیمارستان و بیمه سلامت به عنوان یکی دیگر از طرح های آتی بیمه سلامت یاد کرد و افزود: برای عملیاتی شدن این طرح در حال رایزنی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هستیم و به سمتی می رویم که کاغذ به طورکامل از حوزه درمان حذف شود و تمام کارها بصورت الکترونیک انجام شود.

وی به طرح ارجاع الکترونیک از روستا به شهر هم اشاره ای داشت و افزود: در این طرح نیز افراد ساکن در روستا اگر نیاز به ارجاع داشته باشند بصورت الکترونیکی برای آنها نوبت در مطب یا مرکز درمانی شهری گرفته میشود که در زمینه اجرای این طرح هم هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

مظفری با بیان اینکه هریک از این طرح ها پازل تکمیل کننده طرح پرونده الکترونیک سلامت هستند، گفت: به تدریج به سمتی می رویم که دفترچه های کاغذی بطور کامل حذف شده و خدمات حوزه درمان بصورت الکترونیکی و تنها با ارائه یک "کُد ملی" انجام شود.

خدمات بیمه سلامت تحت هیچ شرایطی محدود نمی‌شود/ به دنبال توسعه خدمات هستیم

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه به هزینه درمان بیمه شدگان سلامت استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ماهیانه حدود 33 میلیارد تومان برای بیمه شدگان استان هزینه شد که پیش بینی ما در سال جاری افزایش این رقم تا سقف حدود 38 میلیارد تومان است که خوشبختانه با توجه به اولویت دولت در بحث سلامت، امسال مشکلی در بحث تامین هزینه بیمه شدگان نخواهیم داشت.

وی افزود: معتقدیم با اجرای طرح های الکترونیک هزینه های پِرت سازمان کاهش چشمگیری خواهد داشت و به نوعی هزینه ها واقعی می‌شوند و میزان اعتبارات تخصیص داده شده کفاف هزینه های بیمه شدگان را می دهد.

مظفری با بیان اینکه خدمات بیمه سلامت تحت هیچ شرایطی محدود نمی شود، گفت: امسال در پی توسعه خدمات هستیم و با صرفه جویی های صورت گرفته می توانیم به برنامه های خود جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پذیرش افراد جدید در صندوق‌های بیمه این سازمان خبر داد و افزود: مدعی هستیم هیچ فرد فاقد بیمه‌ای در استان نداریم، اما اگر هم وجود دارد این افراد می‌توانند با تخفیف 50 درصدی و با پرداخت سالانه 300 هزار تومان در صندوق بیمه سلامت ایرانیان پذیرش شوند.

مظفری در خصوص قطع بیمه معتادان تحت درمان هم، گفت: این افراد از قبل هم دفترچه نداشتند و تنها اسناد هزینه درمان خود را به بیمه سلامت ارائه کرده و پول خود را دریافت می کردند، اما اکنون این اعتبارات به ستاد مبارزه با مواد مخدر استان داده شده و این افراد باید به این ستاد مراجعه کنند.

80 میلیارد تومان به مراکز درمانی استان بدهکاریم


این مسئول در ادامه رقم بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی استان را حدود 80 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: 60 میلیارد تومان از این بدهی مربوط به مراکز دانشگاهی و 20 میلیارد تومان آن مربوط به مراکز غیردانشگاهی است.

وی از پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی تا پایان آذرماه خبر داد وافزود: به زودی بدهی فروردین ماه این مراکز هم واریز می شود و تنها بدهی سه ماهه زمستان سال گذشته باقی می ماند که در صورت تامین اعتبار آن هم واریز مشود.

مظفری افزود: مطالبات داروخانه ها نیز تا پایان آبان ماه پرداخت شده و فروردین ماه این مراکز هم به زودی پرداخت میشود و در صورت تامین اعتبار مطالبات ماه های باقی مانده از سال گذشته هم پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: مطالبات مراکز غیردانشگاهی هم تا پایان مهرماه پرداخت شده و مطالبه فروردین ماه این مراکز هم به زودی پرداخت میشود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه یادآور شد: 75 درصد هزینه های درمان مددجویان مربوط به مراکز دانشگاهی است و در همین راستا بیشترین حجم مطالبات نیز مربوط به این مراکز است.

95 درصد داروهای بازار را تحت پوشش داریم/ ماهانه 2.5 میلیارد صرف داروی بیمه شدگان می‌شود

مظفری در ادامه با بیان اینکه 95 درصد داروهای موجود در بازار تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: هم اکنون حدود 2400 قلم دارو را تحت پوشش داریم و در حال حاضر ماهانه حدود 2.5 میلیارد تومان هزینه داروی بیمه شدگان می شود.

وی به هزینه های بالای درمان ناباروری در استان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مرکز درمان ناباروری معتضدی طرح قرارداد بیمه سلامت است و امیدواریم به زودی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی را هم به عنوان یکی از مراکز طرف قرار داد داشته باشیم.

مظفری به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مسئله جمعیت، گفت: قطعا دراین زمینه هرکمکی که برای حمایت از زوج های نابارور از دستمان بربیاید کوتاهی نخواهیم کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون اشاره کرد و افزود: سازمان بیمه سلامت هم به این طرح ملی پیوسته و از مردم دعوت می کنیم با مشارکت مطلوب در این طرح زمینه کنترل هرچه بهتر این "قاتل خاموش" را فراهم کنند.

مظفری تصریح کرد: قطعا با کنترل فشار خون که زمینه ساز بسیاری بیماری ها و عوارض از جمله سکته های قلبی و مغزی است، هزینه های درمان تا حد محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.

این مسئول در پایان از سامانه 1666 به عنوان پل ارتباطی بیمه سلامت با بیمه شدگان یاد کرد و افزود: این سامانه بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات بیمه شدگان است.
۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید