اخبار

معاون درمان دانشگاه : سالانه 114 هزار نفر به بیمارستان شهید چمران کنگاور مراجعه می کنند

معاون درمان دانشگاه : سالانه 114 هزار نفر به بیمارستان شهید چمران کنگاور مراجعه می کنند

 

 معاون درمان دانشگاه  با اعلام اینکه در سال ١١٤ هزار نفر به بیمارستان شهید چمران کنگاور مراجعه می کنند گفت: در طول سال در این بیمارستان ۱۳۱۳ عمل جراحی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر بهمن روشنی در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی که صبح امروز در شهرستان کنگاور تشکیل شد گفت: این بیمارستان دارای ١٢٠ تخت مصوب و ٦٦ تخت فعال است.

وی افزود:  خوشبختانه ١٨متخصص در ١٤ رشته در این شهرستان خدمت می کنند و از لحاظ نیروی متخصص در شهرستان کمبود نداریم.

 

همچنین طی این نشست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز از امضاء تفاهم نامه ای با معاونت غذا و دارو خبرداد و گفت: ماهیانه ۱۴ میلیارد تومان دارو و تجهیزات خریداری کنیم و تمام ۶ میلیارد تومان درآمد نقدی دانشگاه را صرف این کار می کنیم.

دکتر ایمانی عنوان کرد:بدهی بیمه ها به دانشگاه از چالش های اساسی موجود می باشد به شکلی که از بیمه سلامت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان، تامین اجتماعی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان و نیروهای مسلح نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان طلب داریم.

وی افزود: در سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۷۰۰ نفر از پرسنل بازنشسته شده اند که طبق قوانین و مقررات می بایست بابت هر نفر یک نفر جذب و جایگزین شود ،اما متاسفانه این امر هنوز محقق نشده که این چالش موجب کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی شده است.

همچنین مهندس اردلان معاون اجرائی معاونت بهداشتی  نیز با بیان اینکه ما در بخش بهداشت شهرستان کمبود پزشک نداریم ، وضعیت بهداشت منطقه را پایدار و مطلوب دانست.

به گفته وی شهرستان کنگاور دارای ٤ مرکز شهری روستایی،٢ تا مرکز روستایی،٦ پایگاه سلامت ، ٢٧ خانه بهداشت فعال است.

وی افزود: مجوز مرکز جامع سلامت روستایی قارلق بزرگ از وزارت بهداشت گرفته شده که در صورت تامین زمین عملیات ساخت آن شروع خواهد شد.


۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید