اخبار

نگهبانان دانشگاه (حراست فیزیکی) "حافظان سلامت" شدند

نگهبانان دانشگاه (حراست فیزیکی) "حافظان سلامت" شدند
 
صبح امروز چهارم تیرماه نشست توجیهی نگهبانان دانشگاه به منظور ارتقای اجرای برنامه سلامت استان  برگزار شد که طی آن نگهبانان دانشگاه (حراست فیزیکی) به عنوان حافظان سلامت معرفی شدند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه طی این برنامه که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان آیت ا... طالقانی برگزار شد دکتری عبدی پزشک داروساز و رئیس دفتر ریاست دانشگاه به نقش و تأثیر نگهبانان حراست بیمارستانها در ارتقاء سلامت استان تاکید کرد و گفت: بهترین نقطه برای شروع فرهنگ سازی سلامت نگهبانان با نماد "حافظان سلامت" هستند.
 
وی یکی از مشکلات عمده سلامت مردم را مصرف شیرینی جات دانست و با بیان اینکه این مواد 75% سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد به نقش مهم نگهبانان در کاهش مصرف این مواد تاکید کرد.

 

 این پزشک داروساز اعلام کرد: 70 تا 80 درصد هزینه ها صرف بیماری های غیر واگیری مانند سرطان، کاهش ضریب هوشی،کبدچرب،آلزایمر، پوکی استخوان ،فشارخون،سنگ صفرا،دیابت و سرطان کولون می شود که عامل مهم ایجاد آنها مصرف شیرینی جات است.

دکتر عبدی خطاب به نگهبانان گفت: قطعا شما می توانید به عنوان حافظ و دیده بان سلامت نقش تعیین کننده ای در نجات جان آدمها داشته باشید زیرا سخن شما به دور از رفتار تهاجمی و با آرامش قطعا بر روی ملاقات کنندگان و همراهان بیمار اثربخش و تاثیرگذار خواهد بود.


وی تأکید کرد با اجرای این طرح که برای اولین بار در کشور به اجرا در خواهد آمد بایستی نقش آفرینی نگهبانان در فرهنگ سازی سلامت مرتبا رصد شده و مورد ارزیابی قرار بگیرد.


وی ابراز امیدواری کرد با دستان پرتوان حافظان سلامت و با اجرای این طرح که اولین بار است در کشور به اجرا در می آید شاهد ارتقا فرهنگ سلامت در استان باشیم.
 
دکتر عبدی با بیان اینکه مصرف شیرینی جات وابستگی و اعتیاد ایجاد می کند و عوارض میکروبی و شیمیایی دارد گفت: شیرینی نه تنها فاقد ارزش غذایی است بلکهاز آنجا که بدن قادر به هضم آن نیست باعث از بین رفتن کلسیم بدن ، پوکی استخوان و پوسیدگی دندانها می شود.
 
به گفته وی علت اصلی اینکه نیمی از کره زمین دچار آلزایمر است مصرف شیرینی جات است.
 
وی اظهار داشت:  مصرف سرانه نوشابه کشور ما در دنیا 42 لیتراست در حالی که در دنیا 10 لیتر است.
 
دکتر عبدی در بخش دیگری به نقش نگهبانان در این خصوص تاکید کرد و افزود: شرکتهای تولیدی به خاطر نگهداری ، جذابیت و طعم دهندگی به آب میوه ها مواد افزودنی و رنگهایی اضافه می کنند که این موادعامل بسیاری از بیماری ها هستند و شما حافظان سلامت می توانید با نرمی و آرامش همراهان و ملاقات کنندگانی را که تمایل به مصرف آبمیوه دارند را به سمت و سوی آبمیوه های طبیعی و تازه سوق دهند.
 
وی با بیان اینکه  ما باید کاری بکنیم که مردم بسیار کمتر به سمت و سوی مصرف شیرینی جات صنعتی و سنتی بروند.  بر تاثیر نصب بنر در محل ورودی ملاقات کنندگان در بیمارستانها و نقش پوشش خبری رسانه ها و خبرگزاری ها در این زمینه بسیار تاکید کردِ.
۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید