اخبار

معاون درمان دانشگاه: تمام امکانات وشرایط راه اندازی بخش کاشت حلزون درنظر گرفته شده است

معاون درمان دانشگاه: تمام امکانات وشرایط راه اندازی بخش کاشت حلزون درنظر گرفته شده است
 

اساتید و گروه ارزیاب وزارت بهداشت از واحد کاشت حلزون گروه گوش ، حلق وبینی بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کردند.

معاون درمان دانشگاه طی این بازدید گفت:راه اندازی بخش کاشت حلزون باتوجه به پتانسیلهای کرمانشاه یک نیاز میباشد و تمام امکانات وشرایط برای این منظور درنظر گرفته شده است.

دکتر بهمن روشنی افزود: از لحاظ نیروی انسانی گروه گوش حلق و بینی دانشگاه یکی از قدیمی ترین و مجربترین گروههاست و امکاناتی که برای راه اندازی این بخش در نظرگرفته شده شامل فضاهای آموزشی ، درمانی وتجهیزات جراحی کاشت حلزون (ABR ، NSK ، میکرسکوپ و ...) میباشد.

وی راه اندازی بخش کاشت حلزون را نیاز مردم وخواست مسئولین به ویژه رییس دانشگاه دانست و گفت: دراین راستا تمام اقدامات لازم انجام شده است.

همچنین طی این بازدید مسئول راه اندازی کاشت حلزون درکرمانشاه گفت:کرمانشاه از لحاظ قدمت ، تاریخ برجسته ای دارد و مرکز غرب کشور به لحاظ موقعیت مکانی است که بیماران بسیاری از استانهای همجوار برای درمان به کرمانشاه مراجعه میکنند

دکتر رضایی عنوان کردد:سالانه ۸۴ نفر در غرب کشور نیاز به کاشت حلزون دارند و این تعداد در کرمانشاه ۲۹ نفر میباشد واین نشان دهنده لزوم راه اندازی این بخش در کرمانشاست.

وی افزود: بسیاری از بیمارانی که به کاشت حلزون نیاز دارند یا باید به تهران و یا استانهای دیگر مراجعه کنند و مدت طولانی در لیست انتظار بمانند که این موضوع بیماران ناشنوای استان را بامشکل مواجه کرده است.

در ادامه این بازدید مدیر گروه آموزشی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران با بیان اینکهکاشت حلزون بیش از ۲۵ سال است که در ایران راه اندازی شده و تجربه ی بسیارموفقی میباشدگفت: کاشت حلزون یک کارتیمی است و تا آخر عمر بیمار ، گروه کاشت درگیر این موضوع هستند. 

دکتر متصدی افزود:خدمت به همه ی مردم به ویژه غرب کشور افتخار بزرگی است وهمدلی و اراده ای که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای این موضوع وجود دارد قابل تقدیراست.

گفتنی است رییس ، معاون آموزشی ، رییس دانشکده پزشکی و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه صبح پنجشنبه میزبان اعضای بورد تخصصی رشته های کودکان‌ ، نورولوژی ، قلب و عروق و پوست و اساتید کاشت حلزون کشور بودند.

در سفر اساتید کشوری به کرمانشاه از امکانات و توانمندی های علمی ، تجهیزاتی ، آموزشی و‌ درمانی رشته های پیش گفته بازدید کردند.
 
۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید