اخبار

کاشت حلزون در کرمانشاه؛ در پیچ پایانی ...

کاشت حلزون در کرمانشاه؛ در پیچ پایانی ...

 

 

دکتر متصدی مدیر گروه آموزشی گوش و‌حلق و بینی دانشگاه تهران ، دکتر اجل لوییان مدیر گروه آموزشی گوش و‌حلق و بینی دانشگاه بقیه الله ، دکتر خصالی دبیر کمیته کشوری کاشت حلزون و ‌تنی چند از اعضای کمیته و‌مسوولان مربوطه در وزارت بهداشت با سفر به کرمانشاه از امکانات دانشگاه برای راه اندازی کاشت حلزون بازدید و در نشست مشترکی با رییس دانشگاه ، معاون درمان و اساتید گروه شرکت کردند .

دکتر متصدی گفت:برای راه اندازی کاشت حلزون در کرمانشاه همکاری ، پشتیبانی و دلگرمی دست به دست هم‌داده است و من جز تبریک و‌اظهار خوشحالی از این حمایت ها چیزی نمی توانم بگویم.

وی گفت: از نظر تجهیزاتی ، نیروی انسانی و‌حمایتی همه چیز مهیای شروع کاشت حلزون‌ در کرمانشاه است . نگاه علمی و وسعت نظر مدیران ارشد دانشگاه در کنار تلاش اعضای گروه و سایر همکاران کار راساده کرده و مایه دلگرمی ما نیز هست.

 به گفته وی کرمانشاه ظرفیت بالایی دارد و قابل تصور است در کنار دانشگاههایی که با قدمت بالایی در این زمینه کار می کنند قرار بگیرد.

 کاشت حلزون عمل گران بهایی است که به صورت تیمی و پیوسته باید مراقبت و ‌حمایت شود .

رییس دانشگاه نیز نبود امکان‌کاشت حلزون در کرمانشاه را به عنوان یک خلا جدی همیشه مطرح دانست و گفت: کرمانشاه همواره پذیرای بیماران استانهای همجوار بوده و اقبال بیماران عراقی به ویژه اقلیم‌کردستان به کرمانشاه قابل توجه است.

دکتر مرادی افزود: اعضای گروه آموزشی و نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن در  کرمانشاه آمادگی و‌اشتیاق راه اندازی کاشت حلزون را دارد و هر نوع تجهیزات هم در این زمینه تامین می گردد.

وی اظهار داشت: در شرایط دشوار اقتصادی و‌حجم وسیع خدمات نباید موضوع آموزش و ‌تحقیقات و‌ امکانات پیشرفته فراموش شود بلکه باید با جدیت پیگیری شود

دکتر مرادی بیان کرد: با راه اندازی قریب الوقوع دانشکده توانبخشی و تامین تجهیزات مورد نیاز می توان در زمینه توانبخشی بیماران کاشت حلزون از آن استفاده کرد.

گفتنی است کاشت حلزون در ایران از سال 1371 شروع شده و با فعالیت 11 مرکز کاشت حلزون شنوایی در سطح کشور تاکنون بیش از 10 هزار عمل جراحی کاشت حلزون انجام شده است و کرمانشاه و پس از صدور مجوز نهایی وزارت بهداشت به زودی به عنوان دوازدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور معرفی خواهد شد.

 

۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید