اخبار

اعلام انتظارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مجمع نمایندگان استان ؛ از جذب نیرو تا دریافت تجهیزات پزشکی

اعلام انتظارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مجمع نمایندگان استان ؛ از جذب نیرو تا دریافت تجهیزات پزشکی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انتظارات خود از مجمع نمایندگان استان را در حوزه های مختلف بهداشتی ، آموزشی ، درمانی و ... دانشگاه بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمودرضا مرادی در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه  با مجمع نمایندگان استان که در سالن اجتماعات این دانشگاه تشکیل شد ضمن تشریح و بررسی مسایل کلان سلامت استان کرمانشاه گفت: ما از نمایندگان استان انتظار داریم در حوزه های مختلف از جمله بخش تحقیقات و فناوری برای اختصاص دادن ردیف مستقل بودجه به دو پژوهشکده و نیز دو مرکز تحقیقاتی بیولوژی پزشکی و عوامل محیطی موثر بر سلامت به ما کمک کنند.

 وی کمک در تأمین ارز خرید تجهیزات سرمایه ای بیمارستانها و دریافت تجهیزات پزشکی از هیات امنای صرفه جویی ارزی (تجهیزاتی که دارای حواله می باشند و هنوز وصول نشده اند) را از جمله انتظارات خود از نمایندگان استان در حوزه غذا و دارو برشمرد.

دکتر مرادی  اختصاص مجوز جهت جذب اعضاء هیات علمی در حوزه آموزش و جذب نیرو با توجه به وجود پست های بلا تصدی در چارت بیمارستانها در حوزه درمان را از دیگر انتظارات خود از نمایندگان استان اعلام کرد.

 رئیس دانشگاه افزود: ما از نمایندگان انتظار داریم در جهت جذب منابع اعتباری اعم از بودجه های عمرانی، جاری و رفع مشکلات در راستای تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه تمام در حوزه توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه ما را کمک کنند.

وی افزود: رایزنی های لازم در رابطه با محرومیت زدایی استان و کمک در خصوص اخذ و تخصیص مجوزهای استخدامی جهت تکمیل کادر بهداشتی و درمانی مراکز تابعه خصوصا مناطق محروم از دیگر خواسته های ما در این حوزه است.

 دکتر مرادی به ساخت سوله ورزشی 2000 متری در حوزه فرهنگی دانشجویی اشاره کردو گفت: سیزده میلیون ریال از اعتبار این پروژه جذب شده است اما به دلیل کمبود اعتبار مسکوت مانده است و امیدواریم که نمایندگان استان ما را در جذب این اعتبار یاری کنند.

وی کمک در ساخت و احداث خوابگاه 400 نفره و کمک در جهت تامین منابع آن را یکی دیگر از انتظارت خود در این حوزه دانست.

دکتر مرادی در بیان مسائل بهداشتی گفت: تدوین و کمک به اجرای قوانین مرتبط با افزایش مالیات کالاهای آسیب رسان سلامت (سیگار- نوشابه­های گازدار- فست فوت­ها- مواد غذایی پرچرب و ...) ،التزام رسانه ملی در حذف تبلیغ مواد غذایی تهدید کننده سلامت ( چیپس، پفک،...) و  حمایت مالی بیشتر جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی امسال از جمله درخواستهای ما در این حوزه از مجمع نمایندگان است.

وی افزود: در بحث مشارکتهای مردمی با بیان اینکه در تامین اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل تعدادی از پروژه های خیرساز مناطق زلزله زده به دلیل نوسانات قیمت و مشکلات اقتصادی پیش آمده ، خیرین قادر به تکمیل پروژه ها نیستند گفت: بی شک این گره تنها با کمک و یاری نمایندگان استان حل خواهد شد.

 

۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید