اخبار

با خیال راحت در "استخرهای" کرمانشاه شنا کنید

با خیال راحت در "استخرهای" کرمانشاه شنا کنید

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به تشدید نظارت ها بر بهداشت و سلامت استخرها گفت: تاکنون مشکل خاصی نداشته ایم و افراد می توانند با خیال راحت در استخرهای کرمانشاه شنا کنند.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به وجود 23 استخر فعال در سطح شهرستان کرمانشاه، گفت: برخی از این استخرها خصوصی و برخی دولتی و برخی هم وابسته به ارگان ها از جمله ارتش، بانک سپه و نیروی انتظامی هستند.

خدادادیان با اشاره به بهداشت مطلوب استخرهای کرمانشاه، گفت: عمده این استخرها به لحاظ وضعیت بهداشتی در شرایط عالی و بسیار خوب قرار دارند.

وی یادآور شد: تنها سه استخر دولتی در حد متوسط هستند که در ابتدای سال پلمب شدند و بعد از تعهد کتبی و رفع پلمب، یکی از این استخرها بحث تعمیرات خود را انجام داده اما دو استخر دیگر هنوز اقدامی انجام نداده اند که مجدد اخطار پلمب دریافت کرده و در هفته جاری پلمب می شوند.

خدادادیان با اشاره به افزایش مراجعات مردمی به استخرها به دنبال افزایش دما و شروع فصل گرما، گفت: در همین راستا نظارت بر استخرها تشدید شده و بصورت هفتگی بازرسی از این اماکن صورت می گیرد و برای استخرهایی که مراجعات بسیاری دارند این بازرسی ها بصورت هر دو روز یکبار انجام می شود.

این کارشناس بهداشت محیط از برگزاری کلاسهای آموزشی برای مدیران استخرها خبر داد وافزود: در این کلاسها تمام نکات ایمنی و بهداشتی که باید در استخرها لحاظ شود آموزش داده شده که از جمله آن نظارت بر ورود و خروج افراد به استخر است و مدیران باید از ورود افرادی که دارای زخم، خالکوبی تازه، قارچ، کچلی و یا هر نوع بیماری پوستی هستند، جلوگیری کنند.

وی افزود: همچنین مدیران استخر باید بر استفاده مراجعان از تمام وسایل شنا بویژه مایو، کلاه و عینک نظارت داشته باشند و حتما از افراد بخواهند قبل از مراجعه به استخر و بعد از آن دوش بگیرند.

خدادادیان تصریح کرد: رفع نقاط پرخطر استخر و نیز جلوگیری از شوخی افراد در استخر از دیگر نکاتی است که به مدیران در این کلاسها آموزش داده شده است.

وی افزود: در کنار کلاسهای آموزشی، بازرسی های مداوم و مستمری از استخرها صورت می‌گیرد و از رختکن گرفته تا خود آب و محیط استخر و... مورد بررسی بازرسان قرار می گیرد.

خدادادیان تصریح کرد: رختکن استخرها باید قفل و آویز لباس داشته و تمیز باشد، حمام استخرها نیز باید دارای سردوش سالم بوده و حتما مایع شوینده سر و بدن در آن موجود باشد.

وی بر وجود و استفاده از "حوضچه کلر" قبل از ورود به استخر تاکید کرد و افزود: بیماری به نام "پای شناگر" داریم که بر اثر رشد نوعی قارچ لای انگشتان پا به وجود می آید و به همین علت بسیار ضروری است که افراد قبل و بعد از ورود به استخر حتما از داخل حوضچه کلر عبور کرده و پای خود را گندزدایی کنند.

این کارشناس بهداشت محیط گفت: در خصوص محیط خود استخر نیز باید نور، تهویه و دمای آن مناسب باشد.

خدادادیان دما، شفافیت،PH و کلر باقی مانده را چهار فاکتور اصلی در بررسی شرایط فیزیکی آب استخرها عنوان کرد و افزود: علاوه بر اینها نمونه برداری های میکروبی و شیمیایی از آب استخرها صورت می گیرد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته متاسفانه از هر شش نفر یک نفر در آب ادرار کرده و یا مخاط خود را تخلیه می کند، گفت: در همین راستا بسیار ضروری است که حجم کلر موجود در آب مناسب بوده و از طرفی سیستم آب گردشی باشد که بتواند این موارد را مرتفع کند.

وی افزود: خوشبختانه استخرهای کرمانشاه همگی سیستم گردشی دارند و آب مدام از فیلترهای مخصوص عبور کرده و گندزدایی آن انجام می شود. البته با وجود همین سیستم گردشی هم، آب استخرها باید ماهانه بطور کامل عوض شده و آب جدید وارد استخر شود.

وی با تاکید بر اینکه بهداشت و سلامت استخرها بطور دقیق و جدی رصد می شود، گفت: تاکنون مشکل خاصی بجز در دو استخر مذکور نداشته ایم که آن هم در دست اقدام است، بنابراین مردم می توانند با خیال راحت در استخرهای کرمانشاه شنا کنند.

وی در پایان یادآور شد: افراد می توانند هرگونه مشکل بهداشتی استخرها را در تماس با سامانه 190 گزارش دهند تا در سریعترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.
۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید