اخبار

نسخه نویسی الکترونیکی در پنج شهرستان استان کرمانشاه راه اندازی شد

نسخه نویسی الکترونیکی در پنج شهرستان استان کرمانشاه راه اندازی شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، از راه اندازی پروژه نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان های هرسین، صحنه، کنگاور، جوانرود و پاوه خبر داد و گفت: تلاش می شود تا پایان سال جاری در تمام شهرستان ها نیز این سیستم راه اندازی شود.

کیومرث مظفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: سالیانه بالغ بر ۶۷۵ هزار جلد دفترچه درمانی بیمه سلامت در استان کرمانشاه صادر و به بیمه شدگان تحویل می‌شود که بابت هزینه چاپ و صدور آنها بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه این تعداد دفترچه در ۳۳ دفتر پیشخوان طرف قرارداد (با اولویت مناطق محروم) چاپ و تحویل مردم داده می‌شود، افزود: هزینه چاپ و صدور هرجلد دفترچه در سال ۹۷، سه هزار تومان بوده که این رقم در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی توسعه ارائه خدمات به صورت الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی را از اهداف نسخه نویسی الکترونیکی دانست و ادامه داد: اکنون پزشکان و مؤسسات طرف قرارداد پنج شهرستان یادشده با نام کاربری اختصاصی و رمز عبور به سامانه مربوط دسترسی و تجویز لازم را برای بیمه شدگان انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: با ثبت اطلاعات بیمار در سامانه و تنها با شماره ملی فرد و پس از استعلام و احراز هویت بیمه‌ای، دسترسی میسر می‌شود و دیگر نیازی به دفترچه‌های درمانی نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار داشت: از سوی دیگر پرداخت صددرصدی هزینه‌های بیماران خاص انجام شده به گونه‌ای که در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص در استان هزینه شده و هر بیمار هموفیلی ماهیانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

بیمه سلامت استان کرمانشاه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر (۶۲ درصد) از جمعیت استان در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل کارکنان دولت، روستاییان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی و ایرانیان را زیرپوشش دارد.
۲۶ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید