اخبار

خدمات سلامت در ۱۲۵ پایگاه و نقطه به زائران اربعین در کرمانشاه ارائه می‌شود

خدمات سلامت در ۱۲۵ پایگاه و نقطه به زائران اربعین در کرمانشاه ارائه می‌شود

معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام آمادگی مجموعه این وزارتخانه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در استان کرمانشاه، گفت: ۴۳ پایگاه شهری و جاده‌ای فوریت‌های پزشکی، ۸۲ نقطه ارایه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه فروند بالگرد و پنج دستگاه‌ موتورلانس آماده خدمت امدادی به زائران می‌باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر علیرضا رئیسی سه‌شنبه شب در نشست مسوولان سلامت استان با استاندار کرمانشاه در استانداری، همچنین افزود: ۹ بیمارستان وزارت بهداشت در استان در ارتباط مستقیم با زایران اربعین برای خدمات درمانی هستند و هفت بیمارستان استان به صورت معین آماده همکاری در این زمینه بوده و هفت بیمارستان غیر دانشگاهی نیز در زمینه درمان خدمت می‌کنند و باتوجه به نیاز منطقه ۲ بیمارستان صحرایی در منطقه برپا می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۴ مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی در طول مسیرهای تردد زائرین، ۶ مرکز شبانه روزی در قصرشیرین و پایانه خسروی، سه پست قرنطینه مرزی و همچنین پنج دستگاه موبایل کلینیک دندانپزشکی به زائرین خدمت بهداشتی ارائه می‌کنند.

توجه به تامین آب بهداشتی، توجه به مخاطرات زیست محیطی ناشی از دفع فاضلاب، توجه به آموزش و آگاهی بخشی عمومی و خادمین موکب‌ها در خصوص توزیع مواد غذایی، هماهنگی سازمان‌ها با خادمین سلامت و تدوین برنامه ترافیکی امداد به بیماران و مصدومان احتمالی از جمله موارد طرح شده در نشست توسط دکتر رییسی بود.

استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این نشست گفت: فواصل کوتاه میان شهرهای مسیر تردد زائران اربعین از مرز خسروی و زیرساخت‌های پایانه بین المللی خسروی باعث شده که تردد زائران از این مسیر راحت‌تر باشد.

هوشنگ بازوند افزود: از سه‌شنبه آینده تردد زائران اربعین از مرز خسروی از ۶ صبح تا ۱۸ خواهد بود.

وی تصریح کرد: رصد و رسیدگی وضعیت سلامت و بهداشت زائران اربعین از مهمترین محورهای برنامه‌های ما در ایام تردد زائران است که مسوولیت این موضوع از نظر سازمانی با وزارت بهداشت است که با توجه به تجربه زلزله سال ۹۶، به خوبی از عهده آن برخواهند آمد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید