اخبار

ماه آینده در کرمانشاه؛ اولین بیمارستان "سوختگی" غرب کشور افتتاح می‌شود

ماه آینده در کرمانشاه؛ اولین بیمارستان "سوختگی" غرب کشور افتتاح می‌شود


حالا تقریبا 10 سالی از شروع ساخت بیمارستان سوختگی کرمانشاه می گذرد، بیمارستانی که "گلستان" نام گرفته و قرار است خدمات رسانی در حوزه درمان سوختگی را در غرب کشور عهده‌دار شود.

"تخلف پیمانکار"علت اصلی طولانی شدن ساخت این بیمارستان اعلام شده و آن طور که رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌گوید با اخراج پیمانکار و اقدام جهادی برای تکمیل این پروژه در 10 ماه گذشته، این بیمارستان نهایتا اواخر ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به شروع ساخت بیمارستان سوختگی کرمانشاه به عنوان تنها بیمارستان سوختگی غرب کشور از سال 1389، گفت: متاسفانه پیمانکار پروژه بسیار عملکرد ضعیفی در این پروژه داشت و ساخت بیمارستان سالها به طول انجامید.

وی افزود: با پایان ساخت بیمارستان و تحویل موقت آن در سال 1396 ، طبق بررسی‌های صورت گرفته نواقص بسیاری در ساخت این پروژه مشاهده شد و بر همین اساس حدود 1.5 سال با پیمانکار مذاکره داشتیم که نواقص موجود را رفع کند که متاسفانه نتیجه نداد.

دکتر مرادی تصریح کرد: با توجه به امتناع پیمانکار برای رفع نواقص، در نهایت با هماهنگی دادستان فسخ قرارداد پیمانکار صورت گرفت و پیمانکار از پروژه اخراج و ساخت پروژه و تکمیل آن از سر گرفته شد.

وی افزود: بیش از 10 ماه است کار مدام برای تکمیل پروژه در حال انجام است و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از 99 درصد رسیده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیمارستان سوختگی "گلستان" نهایتا اواخر ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: تمام هزینه‌های تکمیل و رفع نواقص ساخت بیمارستان نیز از محل ضمانتنامه پیمانکار برداشت شده و قطعا برآورد خسارت دقیق در این زمینه صورت خواهد گرفت و شکواییه ما از پیمانکار نیز در دادگستری مفتوح است.

دکتر مرادی با اشاره به استقرار 50 تخت در این بیمارستان گفت: بصورت ویژه 12 تخت BICU در این بیمارستان مستقر است.
۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید