اخبار

رئیس دانشگاه :طی پنج سال گذشته 220 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه جذب شده اند

رئیس دانشگاه :طی پنج سال گذشته 220 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه جذب شده اند
 
نشست مسوولان هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور با روسای دانشگاه ها ،  معاونین آموزشی، دبیران هیات جذب و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های غرب کشور صبح امروز چهارشنبه 24 مهرماه در سالن اجتماعات مرکز رشد دانشگاه برگزار شد.
 
در این نشست که با هدف ارتقای فرایند جذب اعضای هیات علمی صورت گرفت دکتر مرادی ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و‌ رییس کلان منطقه آمایشی غرب کشور گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۵۱۰ نفر هیات علمی دارد که ۲۲۰ نفر از آنها در ۵سال گذشته جذب شده اند.
 
وی توجه به نیروی انسانی برای دستیابی یک مجموعه به پیشرفت را بسیار مهم دانست و گفت: این اهمیت در نقش اعضای هیات علمی بیشتر می شود و با توجه به اهمیت نیروی انسانی ،کشورهای توسعه یافته بهای بسیار زیادی برای نیروی انسانی خود می پردازند.
 
دکتر مرادی عنوان کرد:هیات های جذب باید به گونه ای عمل کنند تا کسی که صلاحیت مدرسی دانشگاه را داشته باشد ، طرد نشود.
 
وی بیان داشت: اعضای هیات علمی  علاوه بر عرصه تدریس در حوزه پژوهش ، فرهنگ ،مدیریت و فعالیت اجرایی نیز می توانند نقش داشته باشند. 

 

 

 

وود
  در ادامه این نشست دکتر محمدعلی کی نژاد رییس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی کشور عدم جذب را در سالیان اخیر بیشتر بخاطر رشته تحصیلی خاص، عدم وجود دانشجو، عدم توانایی علمی متقاضی و کمبود بودجه دانست و گفت:چندین فراخوان برای جذب بورسیه ها انجام شده و پرونده بسیاری از آنها تعیین تکلیف شده است.

وی با اشاره به اینکه می بایست نشست هایی بین دانشگاه های هر استان برگزار شود تا مسایل محلی مربوط به خود را حل و فصل کنند گفت:دانشگاه ها باید همواره برای بستر سازی الگوی ایرانی اسلامی اقدام کنند.

دکتر کی نژاد افزود: همه دستگاه ها و نهادها برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کرده اند و ما هم باید برای اجرای این بیانیه در حوزه جذب اقدام کنیم.

وی گفت:باید در حوزه پرورش اساتید با همکاری نهاد نمایندگی اقدام کنیم تا دانشگاهی در طراز جمهوری اسلامی داشته باشیم.

 

 

 

۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید