اخبار

پیوند کلیه و قلب به زودی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

پیوند کلیه و قلب به زودی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
 
معاون درمان دانشگاه در نشست مشترک با کارشناسان مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و حضور نیروی‌های تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه پیوند کلیه و قلب به زودی راه‌اندازی می‌شود.
 
دکتر بهمن روشنی افزود:تاکنون پیشرفت‌های قابل قبولی در این خصوص در استان صورت گرفته و امیدواریم با برنامه‌های موجود میزان اهدای عضو در استان در شش ماهه دوم سال ارتقاء پیدا کند.
 
وی همچنین اظهارداشت:اقدامات لازم جهت راه‌اندازی پیوند کبد نیز در‌حال انجام است و امیدواریم بتوانیم به زودی فرآیند پیوند کبد را نیز در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آغاز کنیم.
 
در ادامه این نشست نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان پس از بازدید از مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه بیان داشت:خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونت درمان اقدامات قابل قبولی در راستای ارتقاء مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی انجام داده است.
 
دکتر امید قبادی ابراز امیدواری کرد با حضور جناب آقای دکتر حسین عبدی متخصص اورولوژی، اعمال جراحی پیوند کلیه نیز راه‌اندازی گردد.
 
وی افزود: در خصوص پیوند قلب نیز متخصصین جراحی قلب از ابتدای آبان‌ماه جهت آموزش‌های فوق تخصصی پیوند در بیمارستان شهید رجایی تهران حاضر هستند.
 
 
۳۰ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید