اخبار

مسمومیت ۸۲ کرمانشاهی با گاز منوکسیدکربن

مسمومیت ۸۲ کرمانشاهی با گاز منوکسیدکربن

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه از مسمومیت ۸۲ کرمانشاهی با منوکسیدکربن از ابتدای سال‌جاری تا کنون خبر داد.

دکتر صائب مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل سرما موضوع مسمومیت با گاز مونواکسید کربن به دلیل استفاده از وسائل گرمایشی حائز اهمیت بیشتری است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه افزود: کودکان، زنان باردار و افراد سالمند بیش از دیگران در معرض خطر مسمومیت با گاز منوکسید کربن هستند.

این مسئول علائم اولیه مسمومیت با گاز منوکسید کربن را سردرد، سرگیجه، تهوع، ضعف، بی قراری و خمیازه عنوان کرد و گفت: فرد مسموم باید بلافاصله در معرض هوای آزاد قرار گیرد و لباس های تنگ وی باز شود.

دکتر مدرسی با تاکید بر لزوم رعایت موارد ایمنی در هنگام نصب بخاری، بیان کرد: علاوه بر ضرورت استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده صحیح از دودکش و کنترل مسیر آن، عدم نصب آب گرم کن در حمام برای جلوگیری از موارد مسمومیت با منوکسید کربن توصیه می شود.

وی بیان داشت: طی سال گذشته ۲۰۷ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن اتفاق افتاد که تنها تا مهر ماه ۷۳ مورد مسمومیت گزارش شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه مهر ماه امسال نیز پنج مورد مسمومیت با منوکسید کربن گزارش شده، افزود: از ابتدای سال تاکنون شاهد وقوع ۸۲ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن بودیم.
۶ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید