اخبار

از ابتلا به عفونتهای تنفسی فصلی پیشگیری کنید

از ابتلا به عفونتهای تنفسی فصلی پیشگیری کنید


رییس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی دانشگاه گفت: مهمترین اصل در کنترل و جلوگیری از انتشار عفونتهای تنفسی از سرماخوردگی تا شدید ترین حالت آن که آنفولانزا است تمرکز بر اصل پیشگیری با رعایت اصول صحیح بهداشت فردی و عمومی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر بیگلری در گفتگو با شبکه استانی زاگرس گفت :در مرحله اول کسانی که دچار بیماری تنفسی می شوند با استراحت در منزل ، مصرف مایعات بیشتر ، خودداری کردن از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران وعدم حضور در اماکن پرجمعیت نظیر مدارس ، دانشگاهها و... از انتشار بیماری به افراد سالم جلوگیری کنند .

وی با بیان اینکه در هنگام عطسه کردن با قسمت داخلی بازو و آرنج از انتشار قطرات تنفسی در محیط جلوگیری کنندافزود: شستشوی مکرر دستها با آب و صابون از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دکتر حسین بیگلری گروههای در معرض خطر را شامل سالمندان ، زنان باردار ، کودکان ، بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن قلبی ، عروقی ، تنفسی ، ریوی ، کلیوی ودیابتی دانست و گفت: این افراد حتما نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند اگرچه تلقیح واکسن برای همه افراد ضرورتی ندارد.

وی در خاتمه تاکید کرد از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیکها وکورتن ها نظیر دگزامتازون در هنگام بروز عفونتهای تنفسی خودداری شود.

۶ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید