اخبار

ایران توان تولید ۹۹ درصد داروها را دارد

ایران توان تولید ۹۹ درصد داروها را دارد
 
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه اکنون توان تولید ۹۹ درصد داروها را در کشور داریم، گفت: آن یک درصد باقی مانده را هم یا از نظر اقتصادی تولید آن به صرفه نیست و یا اینکه به تازگی وارد فهرست دارویی دنیا شده است.
 
دکتر محمدرضا شانه ساز چهارشنبه شب در شانزدهمین همایش علوم داروی ایران در هتل پارسیان کرمانشاه افزود: تا ۲ سال آینده ۱۸۰ قلم دارویی در کشور تولید می شود که حدود ۲۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد می کند.
 
او گفت: اکنون کشور از لحاظ تولیدات علمی از جمله تولید محصولات و مقاله در حوزه داروسازی جایگاه ویژه ای دارد که کسب این جایگاه به برکت انقلاب اسلامی و تلاش متخصصان و نخبگان داخلی است.
 
دکتر شانه ساز، تولید دارو در کشور را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در حالیکه دشمنان با اعمال تحریم های اقتصادی و به ویژه محدودیت در حوزه سلامت و دارو دنبال ایجاد مشکل برای ملت ایران است اما ما در تولید دارو اکنون در ایران به خودکفایی رسیده ایم.
 
رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: باوجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی و محدودیت هایی که از سوی دشمنان بر کشور تحمیل می شود امروز هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.
 
شانه ساز افزود: هر دارویی که امروز در دنیا تولید و وارد فهرست دارویی قرار بگیرد؛ داروسازان ما در مدت ۲ سال این دارو را تولید می کنند.
 
 رئیس سازمان غذا و داروی کشور در ادامه گفت: کرمانشاه یکی از پشتوانه های اصلی کشور در تمام زمینه هاست و از برگزاری شایسته این همایش تشکر می کنم.
 
دکتر شانه ساز افزود: داروسازان کشور شعار «ما می توانیم» را محقق کرده اند و با وجود تنگ تر شدن حلقه محاصره کشور از هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت دریغ نکرده اند.
 
او گفت: هدف اصلی دشمنان ایجاد مشکل برای مردم و محروم کردن آنها از ابتدایی ترین امکانات است که به دلیل پشتوانه قوی و علمی کشور نتیجه ای حاصل نکرده اند.
 
وی تصریح کرد: کارهای بنیادینی در حوزه داروی کشور باید شکل بگیرد که از آن جمله تاسیس شرکت های واسطه ای برای تایید اعتبار داروهاست.
 
او بازنگری در ساختار سازمان غذا و دارو را یکی از برنامه این سازمان دانست و گفت: ما افراد تحصیل کرده فراوانی اکنون در حوزه داروسازی در کشور داریم که باید شرکت هایی شکل دهیم که از این افراد برای تحقق اهداف و برنامه ها استفاده نماییم.
 
۱۵ آبان ۱۳۹۸ ۲۳:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید