اخبار

شانزدهمین همایش علوم دارویی ایران در کرمانشاه آغاز به کار کرد

شانزدهمین همایش علوم دارویی ایران در کرمانشاه آغاز به کار کرد

 شانزدهمین همایش علوم دارویی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چهارشنبه شب با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سرسرای قصر هتل پارسیان کرمانشاه آغاز به کار کرد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم آغاز به کار این همایش گفت: این همایش از ۱۵ تا ۱۷ آبان به مدت سه روز برگزار می شود.
دکتر علیرضا علی‌آبادی افزود: همایش علوم دارویی ایران هر ۲ سال یک بار به میزبانی یکی از دانشکده‌های داروسازی کشور برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: شانزدهمین کنگره علوم دارویی با حضور اعضاء هیات علمی، پژوهشگران، دانشجویان داروسازی عمومی و سایر رشته‌های مرتبط با علوم دارویی از سراسر کشور در دانشکده داروسازی کرمانشاه برگزار می شود.

به گفته او، ۴۲۰ مقاله با موضوعات مختلف به صورت پوستر و ارائه شفاهی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است. 

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: قرار است در این همایش حدود ۴۰ سخنرانی در بخش‌های گوناگون از جمله شیمی دارویی، فارماسیوتیکس، نانوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی دارویی، سم شناسی، فارماکولوژی، داروسازی بالینی، ۲ پانل آموزشی با موضوع مسائل آموزشی داروسازی و فرصت های شغلی و کارآفرینی در صنعت داروسازی و چندین کارگاه آموزشی ارائه شود.

علی‌آبادی افزود: این کنگره توسط انجمن متخصصان علوم دارویی ایران به میزبانی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکاری معاونت آموزشی دانشگاه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این همایش بستر مناسبی را برای ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی دانشکده‌های داروسازی و انتقال تجربیات در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی متخصصان علوم دارویی فراهم می‌کند.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: این دانشکده ۱۱ دوره دانشجو تربیت کرده و ۳۵۰ دانشجو از این دانشکده دانش آموخته شده اند.

دکتر علی آبادی تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده را ۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: اکنون ۵۰۰ دانشجو در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۸۰ دانشجو خارجی است.

۱۵ آبان ۱۳۹۸ ۲۳:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید