اخبار

۶ قلم داروی جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید می‌شود

۶ قلم داروی جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید می‌شود
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از تولید ۶ قلم داروی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: این تعداد دارو در مرکز رشد دانشگاه تولید می‌شود.
 
دکتر محمودرضا مرادی چهارشنبه شب در شانزدهمین همایش علوم دارویی ایران در هتل پارسیان کرمانشاه افزود: مجوز تولید ۲ دارو صادر شده که ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می توانیم برای کل کشور این داروها را تولید و به خودکفایی کشور و جلوگیری از واردات این داروها کمک کنیم.
 
او گفت: همچنین در حال اخذ مجوزهای تولید چهار قلم داروی دیگر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان به اهمیت و نقش دارو در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: دارو سلاح پزشکان در  درمان بیماری است و حتی پروسه جراحی هم وابسته به آن است.
 
دکتر مرادی افزود: گردش بالایی در حوزه دارو در جهان وجود دارد و به بیش از یک تریلیون دلار می رسد.
 
وی اظهارداشت: نیاز به داروی جدید باتوجه به شکل گیری بیماری های نوپدید موجب به راه افتادن تحقیقات متنوع، طولانی مدت و پرهزینه در این حوزه شده است.
 
رئیس شانزدهمین همایش علوم داروی ایران در کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: اهمیت دارو به گونه ای است که موجب فشار قدرتها و تلاش برای جلوگیری از ورود آن به کشور شده است.
 
وی اظهارداشت: اکنون در کشور با تولید بیش از ۹۰ درصد از داروهای اصلی در ۱۶۰ کارخانه کشور نیاز اساسی به دارو مرتفع شده است.
 
به گفته او، کشور ما هم اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون صادرات در حوزه دارو دارد.
 
وی افزود: در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اکنون ۲ رشته ارشد نانوتکنولوژی و PhD فارماکولوژی تدریس می شود و ۲ مرکز تحقیقات علوم تحقیقاتی در حوزه دارو داریم و سومین مرکز هم بزودی پذیرش خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: مقالات متعددی با ایمپکت بالا در دانشکده داروسازی چاپ شده و کرمانشاه قطب غذا و داروی غرب کشور  و پذیرای آزمایشگاه مرجع منطقه است.
 
 
۱۶ آبان ۱۳۹۸ ۰۰:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید