اخبار

مشکل جدی کمبود دارویی در کرمانشاه وجود ندارد/ توزیع انسولین و وارفارین در داروخانه‌ها

مشکل جدی کمبود دارویی در کرمانشاه وجود ندارد/ توزیع انسولین و وارفارین در داروخانه‌ها


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ذخیره دارویی مناسب در استان خبر داد و گفت: دارو‌های کمیاب را هم در داروخانه حضرت امام(ره) و ولیعصر(عج) می‌توان یافت.

دکتر قباد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: مشکل جدی کمبود دارویی در کرمانشاه وجود ندارد و همه داروهای مورد نیاز مردم موجود و ذخیره دارویی مناسب جود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص کمبود داروی وارفارین که کاربرد ضد انعقاد خون در بیماری‌های قلبی دارد، افزود: کمیاب بودن این دارو برخی نگرانی‌ها را برای بیماران ایجاد کرده، اما بیماران می‌توانند وارفارین را در داروخانه دولتی حضرت امام(ره) و ولیعصر(عج) تهیه کنند.

وی به فعالیت حدود 36 داروخانه منتخب در استان در راستای عرضه داروهایی که کمبود دارند اشاره و بیان کرد: معمولا در هر شهرستان یک داروخانه خاص داریم که همیشه داروهای کمیاب در آن‌ها موجود است.

کمبود انسولین طی چند هفته گذشته بیماران دیابتی استان را با مشکل مواجه کرده، که دکتر محمدی در این رابطه، گفت: داروی انسولین نوومیکس کمبود داشتیم که خوشبختانه طی چند روز گذشته توزیع آن در سطح داروخانه‌های استان شروع شده است.

این مسؤول تصریح کرد: این اطمینان را به هم‌استانی‌ها می‌دهیم که از لحاظ کمبود دارو جای نگرانی جدی وجود ندارد و با کمبود جدی مواجه نیستیم و ذخیره مناسبی دارویی در استان وجود دارد.

وی داروهای کمبود در استان را کمتر از50 دارو عنوان کرد و گفت: کمبود درصدی دارو همیشه در کل دنیا وجود داشته و تنها مختص ما نیست که با تدابیر اندیشیده شده برطرف می‌شود.
۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید