اخبار

نقش اورژانس در امدادرسانی به زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب چشمگیر بود

نقش اورژانس در امدادرسانی به زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب چشمگیر بود

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از امدادرسانی منظم‌ و سریع به زلزله‌زدگان ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ سرپل‌ذهاب، به عنوان یکی از افتخارات این دانشگاه یاد کرد که نقش اورژانس در آن بسیار مهم و مشهود بود.

دکتر محمودرضا مرادی روز چهارشنبه در نخستین همایش سمپوزیوم علمی زلزله کرمانشاه که با حضور رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولان و نمایندگان مجلس در محل مجتمع فرهنگی علمی بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در ۲۰ ساعت نخست پس از وقوع زلزله، امدادرسانی با همکاری سایر ارگان ها با مدیریت اورژانس کشور انجام شد و در انتقال مصدومان با یک مورد مرگ و میر نیز مواجه نشدیم.

دکتر مرادی با بیان اینکه در هفته نخست پس از وقوع زلزله بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد جراحی انجام شد، ادامه داد: همچنین در معاونت بهداشت اقدامات بسیاری صورت گرفت تا بیماری اپیدمی و شایع نشود.

وی اضافه کرد، کشور ایران از نظر جغرافیایی و اقلیمی به گونه ای است که با بحران های طبیعی متعددی مواجه است و هرساله با سیل، زلزله و حوادثی از این قبیل مواجه می شود که موجب از بین رفتن تعدادی از هموطنان می شود.

دکتر مرادی با تاکید براینکه نقش مدیریت بحران در این زمینه بسیار اهمیت دارد، افزود: در مدیریت بحران چهار کمیته وجود دارد که کارگروه بهداشت، درمان و سلامت نمونه ای از آن است که در مدیریت بحران نقش ویژه ای دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه امدادرسانی و درمان پس از وقوع بحران اولویت دارد، اظهار داشت: پس از انجام درمان، باید بهداشت مناسب و بهداشت روانی را برای آسیب دیدگان تامین کنیم که همه این موارد به مدیریت مناسب نیاز دارد.

دکتر مرادی از ارائه خدمات فوری و کاهش میزان تلفات به عنوان یکی از اهداف این کارگروه یاد کرد و افزود: انجام این موارد بدون برنامه ریزی مقدور نیست از همین رو برای این امر در وزارت بهداشت، درمان، و سازمان اورژانس کشور برنامه ریزی شده است.

۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید