اخبار

استاندار کرمانشاه در اولین سمپوزیوم علمی زلزله: اقداماتی که در زلزله کرمانشاه انجام شد یک برند بود

استاندار کرمانشاه در اولین سمپوزیوم علمی زلزله: اقداماتی که در زلزله کرمانشاه انجام شد یک برند بود

 

 استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه 22 آبانماه در اولین سمپوزیوم علمی زلزله گفت: اقداماتی که در زلزله کرمانشاه انجام شد یک کار بزرگ بود خصوصا اقداماتی که در حوزه انتقال مصدومین و درمان آنها و همچنین اعمال جراحی انجام شد یک برند بود که حتی رئیس جمهور نیز اخیرا در یک همایش بین‌المللی از آن به عنوان نقطه قوت وزارت بهداشت یاد کرد.

مهندس بازوند افزود: اگرچه زلزله کرمانشاه یکی از بزرگترین زلزله‌های 100 سال اخیر غرب کشور بود و با زلزله‌هایی مانند رودبار و منجیل و یا بویین زهرا از نظر بزرگی برابری می‌کرد و اگرچه فوت هر یک نفر نیز برای ما دردناک است، اما فوت 625 نفر در این زلزله نسبت به بزرگی آن تعداد کمی بود.

وی اظهار داشت: حدود 10 هزار نفر در این زلزله مصدوم شدند که انتقال آنها بدون حتی یک مورد فوتی کاری بزرگ بود که نشان دهنده تخصص، تعهد و مهارت پرسنل اورژانس بود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد:برگزاری این سمپوزیوم کار بسیار ارزشمندی است که از دست اندرکاران این برنامه تقدیر می کنم.

وی پای کار بودن مردم در تمام ایام زلزله و انسجام بین مردم ایران را نشان دهنده انسجام ملی دانست و گفت: به واسطه این هماهنگی می‌توان به همه تهدیدات در کشور غلبه کرد.

استاندار کرمانشاه افزود: حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و سایر مسئولین موجب دلگرمی مردم شد و این امر باعث شد مشارکت بیشتری در امور داشته باشند.

وی تأکید کرد: ما نباید فکر کنیم که زلزله کرمانشاه و بازسازی آن تمام شده و تا بازسازی آخرین خانه در کنار مردم خواهیم بود و مشکلات آنها را پیگیری می‌کنیم.

 

برذذ

در ادامه این سمپوزیوم دکتر فرهاد تجری نماینده مردم شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز ارائه خدمات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و اورژانس در یاری رساندن فوری به زلزله زدگان در همان لحظات اولیه را اقدامی بسیار انسان دوستانه و بی نظیر دانست.

وی با بیان اینکه نجات جان انسانها بسیار ارزشمند است گفت: خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان پس از وقوع زلزله و مدیریت این بحران انجام شد قابل قیاس با هیچ خدمت دیگری نیست .

دکتر تجری افزود: خدمات ارائه شده توسط اورژانس کشور نیز در مدیریت بحران زلزله بی نظیر بود و هماهنگی بین مسئولان استانی و ملی تابلویی بسیار زیبا از خدمت در کشور را به تصویر کشید.

وی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه کارهای بزرگ بسیاری انجام شد گفت: نقش آفرینی مهندس بازوند استاندار  کرمانشاه و دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور در کنترل و مدیریت بحران بسیار  قابل تحسین بود.


 


۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید