اخبار

​ شکستن رکوردهای جهانی برای نشاندن لبخند بر لب کرمانشاهیان

​ شکستن رکوردهای جهانی برای نشاندن لبخند بر لب کرمانشاهیان

این تیم خیریه روز دوشنبه ۲۰ آبان با استقرار در بیمارستان امام خمینی (ر ه) اقدام به ویزیت بیماران کردند و از روز سه‌شنبه ۲۱ آبان اعمال جراحی بر روی بیماران را آغاز کردند و اکنون نیز این جراحی‌ها  ادامه دارد.

استاندار کرمانشاه نیز ظهر پنجشنبه با حضور در بیمارستان امام خمینی (ره) و بازدید از روند انجام اعمال جراحی، از تلاش‌های خداپسندانه این گروه خیریه قدردانی کرد و گفت: انجام ۱۸۰ عمل جراحی در ۲ روز رکوردی بی‌سابقه است.

شکستن چهار رکورد در کرمانشاه

پروفسور «عبدالجلیل کلانتر هرمزی» سرپرست این تیم خیریه عصر پنجشنبه پس از پایان بازدید استاندار کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا به تشریح فعالیت‌های این تیم پرداخت و گفت: خوشبختانه تمام کارها براساس برنامه‌ریزی و اهداف از پیش انجام شده پیش می‌رود و همه شرایط برای انجام اعمال جراحی در این بیمارستان فراهم شده است.

پروفسور کلانتر هرمزی، با تقدیر از اعضای تیم جراحی افزود: همه اعضای تیمی که قول حضور در این سفر را داده بودند اکنون حضور دارند که اولین رکوردی که در این سفر زدیم مربوط به تعداد اعضای گروه است به طوریکه در سفرهای قبلی ۶۰ پزشک حضور داشتند اما در این سفر ۸۲ نفر پزشک حضور دارند که این خود رکوردی بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه این گروه بزرگترین گروه پزشکی نیکوکار دنیا است، افزود: تمام اعمال جراحی توسط این گروه به صورت ۱۰۰ درصد رایگان انجام می‌شود.

وی دیگر رکورد شکسته شده در این سفر را حضور ۲۱ جراح پلاستیک در ترکیب گروه دانست و گفت: در هیچ جای دنیا همچنین تعدادی جراح پلاستیک در یک سفر نداریم.

وی رکورد سوم این گروه را نیز مربوط به تعداد عمل‌های جراحی دانست و اظهارداشت: ما در سفر اول که سال گذشته به کرمانشاه انجام شد در روز ۶۵ عمل جراحی انجام دادیم و رکورد جهانی را از آن خودمان کردیم اما امسال موفق شدیم همین رکورد را بازهم بشکنیم و بافاصله خیلی معناداری به ۷۵ عمل در روز افزایش دهیم.

حضور استاندار کرمانشاه در زمان عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره)

سرپرست تیم جراحی مرهم در ادامه گفت: رکورد روز دوم در این سفر بازهم ۷۵ عمل بود و در مجموع ۲ روز ۱۵۰ عمل جراحی انجام دادیم که در دنیا بی‌نظیر است چرا که ما اگر روز اول ۷۵ عمل کردیم در روز دوم باید به ۵۰ عمل کاهش می‌یافت اما ما همان ۷۵ مورد را در روز دوم هم تکرار کردیم.

پروفسور کلانتر هرمزی، رکورد چهارم را نیز مربوط به تعداد اتاق‌های عمل جراحی دانست و گفت: در جاهای دیگری از ۹ تا ۱۲ اتاق عمل برای این کار اختصاص داده می‌شد اما در این سفر در استان کرمانشاه ۱۳ اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) برای انجام اعمال جراحی در اختیار این گروه قرار داده شد.

دانشگاه علوم پزشکی باتمام توان حمایت کرد

این پزشک عضو گروه خیریه مرهم در ادامه از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بابت حمایت‌ها و هماهنگی‌های لازم قدردانی کرد و گفت: از استاندار و شهردار کرمانشاه و سایر مسئولان که زمینه حضور این گروه را در استان فراهم کردند قدردانی می‌کنم.

پروفسور کلانتر هرمزی با بیان اینکه در این سفر عمل‌های جراحی سخت‌تری نسبت به سفر قبلی انجام دادیم، افزود: در سفر قبلی عمل آسان، متوسط و سخت داشتیم اما در این سفر همه عمل‌های جراحی سخت بود اما خوشبختانه توانستیم در وسط روز چهارم فعالیت گروه به اهداف خیلی بهتر از سفر قبلی رسیدیم.

او از خونگرمی و مهمان‌نوازی مردم استان کرمانشاه نیز قدردانی کرد و گفت: ما باید از این مردم بزرگوار بابت اینکه تن شریف خود را به دست ما سپردند و به ما اعتماد کردند قدردانی کنیم. 

وی فراهم کردن زمینه‌های انجام این عمل را سخت دانست و اظهار داشت: مسئولان استان کرمانشاه همچنین موسسات خیریه، سازمان بهزیستی و کمیته امداد که بیماران را از نقاط مختلف استان به بیمارستان هدایت کردند و محل اسکان و تغذیه آنها را فراهم کردند نیز قدردانی می‌کنم.

توصیه‌هایی برای پیشگیری از بروز شکاف کام و لب

پروفسور کلانتر هرمزی در بخش پایانی سخنان خود در ارتباط با پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های کام و لب گفت: ابتلا به ناهنجاری‌های کام و دهان ژنتیکی است اما توصیه ما به مردم این است که اگر زن و مردی دارای شکاف کام و لب هستند با هم ازدواج نکنند و اگر هم ازدواج کردند بچه دار نشوند.

او همچنین به مردم توصیه کرد که پیشگیری‌های ژنتیکی را جدی بگیرند و خطاب به مادران باردار افزود: در سه ماه اول حاملگی خانم‌ها باید از کارهای ممنوعه مانند استفاده بی‌رویه از دارو، حضور در مکان‌های دارای اشعه ایکس، انجام رادیولوژی و اسکن و نزدیک شدن به بیماران دارای سرخک و سرخچه یا عفونت‌های ویروسی، خودداری کنند.

وی همچنین به مادران باردار توصیه کرد در چهار ماه اول حاملگی که اسکلت بچه تشکیل می‌شود از کارهای خطرناک و ممنوعه پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از بروز بیماری ناهنجاری‌های لب و کام اصل بر پیشگیری است، گفت: اگر خدای نکرده به هر دلیلی فردی دارای بیماری شکاف لب و کام شد باید به مرکز جراحی پلاستیک مراجعه کند و به دنبال درمان این بیماری باشد.

انجام عمل جراحی کام و لب در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه

هزینه هر عمل در بیمارستانهای خصوصی تهران ۱۰ میلیون تومان است

پروفسور کلانتر هرمزی همچنین در ادامه این گفت و گو گفت: درمان شکاف کام و لب بسیار پیچیده است و جراحی که اقدام به عمل جراحی بر روی بیماری می‌کند باید مسیر را درست برود و کاربلد باشد.

وی با بیان اینکه هر جراحی که دوره آموزشی مربوط به جراحی کام و لب را گذرانده باشد می‌تواند بیماران را جراحی کند، افزود: ما از همه جراحانی که آموزش دیده‌اند تقاضا می‌کنیم بیماران را جراحی کنند و به رفع مشکلات مردم کمک کنند.

وی با تاکید بر انجام عمل جراحی در سنین پایین، گفت: هرچه سن افراد مبتلا پایین‌تر باشد میزان موفقیت آن بالا است و از این رو توصیه می‌کنیم اگر شکاف لب وسیع نباشد افراد در سن سه تا ۶ ماهگی و برای کام هم اگر وسیع نباشد در سن ۱۲ تا ۱۸ ماهگی عمل جراحی شوند. 

او پایین بودن سن، انجام به موقع عمل جراحی، مراقبت‌های خوب عمل‌های جراحی به طور کامل موفقیت‌آمیز خواهد بود.

او هزینه هر عمل جراحی شکاف لب در بهترین بیمارستان خصوصی در تهران را ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: موسسه مرهم افتخار دارد که به صورت رایگان این عمل‌ها را انجام می دهد.

۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید