اخبار

زردچوبه دشمن دیابت

زردچوبه دشمن دیابت


 یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد زردچوبه در درمان دیابت موثر است.

 بر پایه نتایج طرح تحقیقاتی " سنتز، بررسی پایداری، فعالیت آنتی اکسیدانی و اثرات مهاری مشتق های 5-فنیل-پیرانوپیریمیدین بر پایه کورکومین بر روی آنزیم a- آمیلاز با پتانسیل ضد دیابت " که توسط دکتر هادی ادیبی در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شد مشخص گردید  مشتقات کورکومین (زردچوبه ) خاصیت ضد دیابتی دارد .

گفتن است کورکومین یک جزء جدا شده از ریزوم زردچوبه با اثرات بیولوژیکی در زمینه­ های آنتی اکسیدانتی، کاهنده قندخون،ضدالتهاب و ضدسرطان می­باشد، بنابراین با توجه به ارتباطی که استرس اکسیداتیو در ایجاد بیماری دیابت دارد، کورکومین می­تواند به عنوان یک گزینه­ درمانی مناسب مورد توجه قرار گیرد.

از آنجایی که ترکیبات طبیعی و گیاهی دارای عوارض کمتری نسبت به ترکیبات شیمیایی می­باشند لذا تلاش جهت شناخت و کشف ترکیبات آنتی اکسیدان طبیعی با عوارض کمتر یا بدون عارضه محققان را به سمت مطالعه وشناخت هرچه بیشتر این ترکیبات سوق داده است.

دیابت یک اختلال متابولیک است که در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می­رود یا بدن در مقابل انسولین مقاوم شده بنابراین نمی­تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. (نقش اصلی انسولین پایین آورنده­ ی قند خون است) از این رو در دیابت میزان قند خون افزایش یافته و هایپرگلایسمی ایجاد می­شود که نتیجه­ ی آن ایجاد عوارض ماکروواسکولار و میکروواسکولار در بیمار است.

۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید