اخبار

استراحت و مصرف مایعات راهکار درمان آنفلوانزا است

استراحت و مصرف مایعات راهکار درمان آنفلوانزا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توصیه به استراحت و مصرف مایعات به افرادی که مبتلا به ویروس آنفلوانزا می‌شوند تاکید کرد که غیر از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا گروه‌های پرخطر نیازی به مراجعه به پزشک و مصرف دارو در سایر مبتلایان به آنفلوانزا نیست.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه آنفلوانزا بیماری ویروسی است، افزود: این ویروس با یک هفته استراحت و مصرف مایعات گرم از بدن خارج می شود.

او با تاکید بر اینکه بیماران پرخطر از جمله زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های قلبی و نارسایی کلیوی، سرطان و همچنین سالمندان و کودکان در صورت ابتلا به آنفلوانزا حتما به پزشک مراجعه کنند، گفت: این افراد باید زیرنظر پزشک و با توصیه او اقدام به مصرف دارو کنند و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله در ماه‌های شهریور و مهر برای گروه‌های پرخطر واکسن آنفلوانزا تزریق می‌شود، گفت: اگر این افراد واکسن را تزریق نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

او به سایر گروه‌ها توصیه کرد که برای درمان آنفوانزا نیازی به مراجعه به پزشک و مصرف دارو نیست و با استراحت کردن و مصرف مایعات می‌توان در طول یک هفته بهبود یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: واکسن به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود است و افراد در معرض خطر برای تهیه واکسن می‌توانند به داروخانه‌های سطح استان مراجعه کنند.

دکتر شکیبا با بیان اینکه در استان کرمانشاه مشکل خاصی اکنون در زمینه این بیماری نداریم، گفت: این بیماری در فصل سرما هرساله وجود داشته و خواهد داشت و طبیعت این فصل هم همین است اما امسال به دلیل ورود زودتر سرما به استان نسبت به سالهای قبل این بیماری زودتر شروع شده است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم را مهمترین عامل در جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری آنفلوانزا دانست و به مردم توصیه کرد از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و دست‌ها را به صورت مرتب با آب و صابون بشویند.

وی همچنین از مردم خواست در اماکن عمومی هنگام عطسه و سرفه کردن با دستمال جلو دهان خود را بگیرند و سپس دستمال را در کیسه قرار داده و داخل سطل زباله بیاندازند.

او از والدین و مسوُولان مدارس نیز خواست در صورت ابتلای دانش‌آموزی به بیماری آنفلوانزا اجازه دهند در منزل استراحت کند تا بهبود یابد چرا که حضورش در مدرسه باعث انتشار ویروس و ابتلای سایر دانش‌آموزان می‌شود.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

آنفلوانزا سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و این بیماری را باید به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

آنفلوانزا را یک بیماری واگیر شدید معرفی می‌کنند که از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می‌شود.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

 

۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید