اخبار

تاکنون هیچ مورد فوتی به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی نداشته ایم

تاکنون هیچ مورد فوتی به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی نداشته ایم

 

رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی از اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته و آمادگی کامل این مرکز در خصوص آنفلوانزا خبرداد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی به دلیل آنفلوانزا در این مرکز نداشته ایم .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر فریبا ویسی گفت: با وجود همزمان اجرای تعمیرات اورژانس و استفاده از دیگر فضاهای موجود در مرکز و نیز علیرغم رشد 30 درصدی مراجعین به این مرکز نسبت به ماه گذشته خوشبختانه کلیه خدمات درمانی به نحو مطلوبی به بیماران ارائه شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای آبانماه تا کنون بیش از ۱۳۰۰۰ مراجعه به اورژانس بوده که ۶۶۵۹نفر با شکایت تب بالا مراجعه کردند وازاین تعداد ۷۰۷نفر تریاژ سطح سه بوده و۳۱۰نفر در نهایت بستری شدند .

دکتر ویسی افزود : جهت ۲۷۰ نفر از بستری شدگان درمان تخصصی تامی فلو شروع شد که همگی به درمان صحیح و به موقع پاسخ دادند و تا به امروز هیچ مورد مورتالیتی و موربیدیتی روی نداده است .
 
به گفته وی کلیه موارد مشکوک به معاونت بهداشتی گزارش شد و نمونه گیری جهت تایید بیماری انجام و تاکنون سرولوژی دو مورد بیمار نیز مثبت گزارش شده است که خوشبختانه هر دو مورد مثبت و هم سایر موارد با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند .

 

 رئیس این مرکز در ادامه با بیان اینکه در روزهای آغازین آبان ماه با شروع اولین موارد مشکوک به آنفلوانزا در این مرکز کمیته بحران تشکیل شد گفت: با نظرخواهی از فوق تخصصهای عفونی شناسایی به موقع بیماران پرخطر و کاندید بستری با استفاده از دستورالعمل کشوری آنفلوانزا در دستور کار قرار گرفت .

ویافزود: مکاتبه با معاونت بهداشتی دانشگاه جهت تامین داروی تامیفلو انجام و در زمان کوتاهی تعداد قابل قبولی از دارو دراختیار مرکز قرار گرفت .

دکتر ویسی اظهار داشت: خرید دارو و ملزومات مصرفی و دپوی کافی علیرغم محدودیتهای مالی با حذف خریدهای غیر ضروری انجام شد .
 
به گفته وی جهت تامین نیروی انسانی برای تمام واحدها نیروی آنکال تعیین و با شروع پیک بیماری مرکزعملا با کمبود نیرو مواجه نشد.

رئیس این مرکز با بیان اینکه واکسنهای دریافتی از معاونت بهداشتی هر چند ناکافی با صلاحدید تیم عفونی جهت پرسنل تلقیح گردید گفت: همچنین مقادیر مورد نیاز مواد ضدعفونی کننده دستها و نیز ماسک N95 تهیه و آموزش لازم جهت کلیه پرسنل داده شد .
 
دکتر ویسی همچنین افزود: جهت پزشکان اسکرین و پرستاران تریاژ نیز کلاس باز آموزی آنفلوانزا برگزار شد .  

این متخصص کودکان عنوان کرد: واحد آموزش به بیمار در شیفتهای مختلف آموزش چهره به چهره به بیمارو همراه را انجام میدهد.

 
 
۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید