اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، سازمان سرآمد در اشتغالزایی و کارآفرینی استان

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، سازمان سرآمد در اشتغالزایی و کارآفرینی استان
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، به عنوان سازمان سرآمد در بحث اشتغالزایی و کارآفرینی در استان معرفی شده است. 
 
 جلسه آموزشی نحوه دستورالعمل یارانه دستمزد و کارورزی با حضور رابطین سامانه رصد اشتغال و کارآفرینی واحدهای تابعه دانشگاه برگزار شد.
 
 مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه گفت:درمرکز کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خدمات قابل توجهی در خصوص کارآفرینی و اشتغال زایی انجام شده است و مسئله ای که در حوزه دانشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی باید به آن پرداخته شود صرفه جویی و افزایش بهره وری است.
 
دکتر عبدی گفت: هم اکنون دانشگاه به عنوان یک سازمان سرآمد در بحث کارآفرینی و اشتغال زایی دراستان مطرح است و به اهداف از پیش تعیین شده در این خصوص رسیده ایم.
 
وی افزود:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یک مرکز علمی ،پژوهشی ،تحقیقاتی، آموزشی و مرکز ارائه دهنده خدمات سلامت محور توانسته در کارآفرینی واشتغالزایی پیشرفت قابل توجهی داشته است.
 
 دکتر عبدی بیان کرد: توریسم درمانی ، راه اندازی شرکت های دانش بنیان و برون سپاری خدمات در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی از اقدامات انجام شده در راستای افزایش اشتغال و کارآفرینی در دانشگاه می باشد.
 
همچنین مدیر توسعه سازمان وتحول اداری دانشگاه ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده توسط رابطین کارآفرینی دانشگاه گفت: تلاشهای این عزیزان موجب شده دانشگاه علوم پزشکی در استان به عنوان سازمان برتر در بحث اشتغالزایی معرفی شود.
 
غلامحسین پور گفت: واحد های کارآفرینی در هریک از واحدها ی مراکز و شبکه ها ایجاد و از افرادی که در این خصوص صاحب نظر هستند بهره گرفته شود و با تشکیل کارگروه تخصصی کارآفرینی ، اهداف کارآفرینی دانشگاه محقق شود .
 
در ادامه رشیدی مسئول دفترکارآفرینی واشتغال دانشگاه نیز عنوان کرد: مرکز کارآفرینی دانشگاه در راستای اشتغالزایی فعالیت داشته و امسال حدود ۱۷۳ درصد اهداف دانشگاه محقق شده است.
 
وی افزود: بخش خصوصی مکمل بخش دولتی است ونقش بسزایی در کاهش بیکاری دارد و هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد مهار نرخ بیکاری است. 
 
به گفته وی این طرح از  طرح های دولت در راستای سیاست‌های رونق بازار کار است که در استان کرمانشاه به مرحله اجرا درآمده است. 
 
رشیدی گفت: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده تا سقف ۱۲ ماه و سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از این نیرو معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود در آن کارگاه است. 
 
وی بیان کرد: طرح کارورزی از دیگر راهکارها برای کاهش بیکاری است این طرح ،طرحی مهارت محور است و برای کارآفرینی و اشتغال کارورزان تسهیلات و آموزش ویژه ارائه می‌شود.
 
۲۲ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید