اخبار

دو عضو‌هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی با روش ابداعی خود جان بیمار را نجات دادند

دو عضو‌هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی با روش ابداعی خود جان بیمار را نجات دادند
 
دو تن از اعضای هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از یک روش ابداعی که ترکیبی از تکنیکهای بازسازی شریان و ورید از راه عروق گردن و لگن است پس از تلاش چند ساعته موفق به بازسازی عروق لگن بیمار 25 ساله ای شدند.
 
دکتر علیرضا رای و دکتر محمد رضا صبحیه این بیمار را که به علت تورم اندام تحتانی چپ با سابقه ای حدود ۵ سال ، در بیمارستان امام علی (ع) تحت بررسی قرارداشت پس از تشخیص انسداد عروق ورید لگن به دنبال لخته(ترومبوز) با علم به اینکه بازسازی عروق وی به روشهای معمول امکانپذیر نخواهد بود دست به این اقدام ابداعی زدند.
 
گفتنی است یکی از روشهای نوین در درمان این بیماران انجام بازسازی عروق سیاهرگ لگنی با استفاده بالون و استنت در انژیوگرافی است که طی ۵ سال گذشته با حمایت ریاست دانشگاه این اقدامات غیر تهاجمی به صورت پیشرفته در کت لب بیمارستان امام علی (ع) درحال انجام است اما در خصوص این بیمار بعد از انتقال وی به کت لب علیرغم تمام تلاشها امکان بازسازی عروق لگنی با روشهای معمول وجود نداشته است.

 

شایان ذکر است گزارشی از نحوه اجرای موفق این تکنیک  به بزرگترین و معتبرترین کنگره جراحی عروق (LINC2020)ارسال شد که مورد پذیرش کمیته علمی این کنگره جهت معرفی و توضیح این روش ابداعی به سایر جراحان عروق قرار گرفت.

 کنگره جهانی LINC هر سال در شهر لایپزیک در کشور آلمان جهت ارایه تبادل نظر و تجارب بین اینترونشهای عروق محیطی و جراحان عروق سراسر دنیا برگزار می شود.
۲۳ آذر ۱۳۹۸ ۰۰:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید