اخبار

دکتر نجفی: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری و تحقیقات جایگاه اول دانشگاه‌های تیپ دو و هشتم دانشگاه های کشور را کسب کرد

دکتر نجفی: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری و تحقیقات جایگاه اول دانشگاه‌های تیپ دو و هشتم دانشگاه های کشور را کسب کرد

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام نتایج رسمی رنکینگ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین دانشگاه‌های کشور رتبه هشتم و در بین دانشگاه‌های تیپ دو رتبه اول را هم در حوزه فناوری و هم در حوزه تحقیقات کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر فرید نجفی در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه که صبح امروز در سالن نوروزنژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد به جایگاه مطلوب کشور در تولید علم اشاره و بیان کرد: رنکینگ کشور در تولید دانش در دنیا 16 است و در دندانپزشکی جایگاه دهم و در داروسازی رتبه هشتم دنیا را داریم.

دکتر نجفی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رنکینگ جهانی در پزشکی بالینی رنکینگ 200 تا 300 است و هیچ دانشگاهی در غرب کشور تاکنون نتوانسته به این جایگاه برسد.

وی تصریح کرد: ما در تولید علم و فناوری در کشور مشکلی نداریم و در صورت بهبود عملکرد بخش‌های مدیریتی ، پیشرفت قابل توجهی در تمام زمینه ها حاصل خواهد شد.

به گفته وی تمام شاخص‌ها نشان دهنده این است که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این قابلیت را دارد که در بین دانشگاه‌های تیپ یک ارزشیابی شود.

وی ادامه داد: علی رغم وجود مشکلات اقتصادی و بالا بودن آمار بیکاری در استان، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جایگاه بسیار خوبی در کشور  قرار دارد و بسیار خوب عملکرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرای بسیاری از طرح‌های کشوری را عهده‌دار است از جمله برنامه کشوری کتابداری بالینی که در این دانشگاه انجام شد و توانستیم  بالاترین امتیاز را در این زمینه کسب کنیم.

دکتر نجفی ادامه داد: نامناسب بودن فضای مطالعه در کتابخانه، عدم حمایت همه‌جانبه و قانونی در زمینه صادرات از فناوری ‌های تولید شده در استان و عدم وجود پارک علم و فناوری مستقل در حیطه سلامت در استان و مهاجرت نخبگان با توجه به شرایط اقتصادی جامعه را از جمله چالش‌های پیش روی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری است.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه‌ها کماکان در حیطه تخصصی بسیار خوب عمل می کنند اما فاصله میان عملکرد دانشگاه‌ها و حجم مشکلات مدیریتی در سطح کشور بسیار زیاد و معنادار است.

جهت کسب اطلاع از جزئیات این خبر کلیک کنید

۸ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید