اخبار

"یارانه - دستمزد" چیست؟

"یارانه - دستمزد" چیست؟

 

کرمانشاه همراه هفت استان دیگر اوضاع خوبی در بحث اشتغال ندارد و آمار بیکاری در آن بالاست، همین بالا بودن آمار بیکاری موجب شده تا دولت به فکر برخی طرح‌های زودبازده برای بهبود وضعیت اشتغال در این هشت استان بیفتد تا شاید مُسکنی هرچند موقت بر درد بیکاری این استان‌ها باشد.

یکی از این طرح‌ها، طرح "یارانه –دستمزد" است که قرار است در این هشت استان اجرایی شود و به هر استان سهمیه‌ای در این طرح اختصاص پیدا کرده است، اما آنطور که مسئول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌گوید به علت عدم آشنایی کارفرمایان و کارگران با این طرح، تاکنون از سهمیه دو هزار نفری استان تنها 90 نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

محمد رشیدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مزایای مطلوب این طرح، گفت: طرح "یارانه – دستمزد" ویژه کارفرمایانی است که بخواهند نیروی کار "شغل اولی" جذب کنند.

وی افزود: در این طرح اگر کارفرمایان، نیروی‌ِ کار "شغل اولی" که سابقه بیمه آن کمتر از شش ماه باشد را جذب کنند، دولت به مدت یک سال، یک سوم دستمزد مصوب شورای عالی کار این کارگران را به آنان پرداخت می‌کند.

رشیدی تصریح کرد: با این احتساب اگر کارفرمایی سه نیروی کار شغل اولی را جذب کند و دولت برای هر کدام یک سوم حقوق را پرداخت کند، عملا حقوق یک نفر آنها به مدت یک سال توسط دولت پرداخت می‌شود.

مسئول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این طرح فرصت خوبی برای بکارگیری نیروهای شغل اولی است و امیدواریم کارفرمایان از این فرصت استفاده کنند.

وی در خصوص میزان ظرفیت مورد استفاده هر کارفرما از این طرح، گفت: هر کارفرما تا 50 درصد نیروهای بیمه شده فعلی خود می‌تواند در این طرح جذب نیرو داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بصورت ویژه پیگیر استفاده از مزایای این طرح در بخش‌های مختلف است، گفت: تلاش ما این است تا این طرح و مزایای آن را به کارآفرینان حوزه سلامت معرفی کنیم.

وی افزود: در همین راستا از کارفرمایان حوزه سلامت و نیز تمام کارفرمایان استان می خواهیم جهت آشنایی هرچه بیشتر و بهتر با این طرح و نیز ثبت نام در آن به سامانه pyd.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

۱۱ دی ۱۳۹۸ ۰۰:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید