اخبار

دیدار هزاران پرستار و مسئول ارشد پرستاری کشور با مقام معظم رهبری

دیدار هزاران پرستار و مسئول ارشد پرستاری کشور با مقام معظم رهبری
 
رهبر انقلاب اسلامی، پرستاری را ترکیبی از مجموعه ارزشهای اخلاقی و فضائل انسانی از جمله شفقت، دلسوزی، اهتمام، مسئولیت‌پذیری، صبر و بردباری در برابر بی‌تابی‌ها و کج‌خلقی‌ها،  و استقامت و دلزده نشدن از مشاهده سختی‌ها برشمردند و افزودند: تکریم پرستار به معنای تکریم ارزشهای انسانی و ارزشگذاری برای فضائل اخلاقی کمیاب است.
 
ایشان مشکلات جوامع بشری را غالباً به علت فقدان فضائل اخلاقی و انسانی دانستند و گفتند: امروز جامعه ایرانی در حال حرکت به سمت قله است و در این حرکت بسیار مهم، پر افتخار و خطیر، به ترویج ارزشهای اخلاقی احتیاج مبرم دارد.
 
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر مراقبت روحی و جسمی از پرستاران، خاطرنشان کردند: مسائل پرستاران به‌ویژه بانوان پرستار همچون حوصله، نشاط کاری و پاسخگویی به نیازهای خانوادگی آنان باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و مشکلات آنها به طور جدی رسیدگی، و عدالت در مورد پرستاران رعایت شود.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأیید برنامه اعلامی وزیر بهداشت مبنی بر تعریف هویت مستقل از کادر پزشکی برای پرستاران، گفتند: البته پرستار و پزشک مکمل یکدیگرند نه رقیب، و با توجه به حضور چند ده هزار دانشجوی پرستاری، باید یک مدیریت و برنامه‌ریزی خوب در زمینه مسائل آموزشی و توزیع متوازن پرستاری در سطح کشور و نیز توجه به سطح درآمدی و عائدی شغلی آنان، انجام گیرد.
 
ایشان همچنین خطاب به مسئولان بر رعایت حدود شرعی در بیمارستانها تأکید کردند.
 
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مهمترین ویژگی کار پرستاری را «عشق و علاقه برای خدمت به مردم» خواند و با بیان آمارهایی از خدمات پرستاران به مردم از جمله در طرح کنترل ملی فشار خون و مهار آنفولانزای خطرناک و همچین خدمات مربوط به سیل ابتدای سال، گفت: بخش مهمی از مطالبات معوق پرستاران پرداخت شده و تا ماه آینده این مطالبات را به صفر خواهیم رساند.
 
استخدام ۹ هزار پرستار و تعریف هویت مستقل از کادر پزشکی برای پرستاران تا پایان سال و ایجاد و استقرار نظام جدید پرداخت از ماه آینده از دیگر خبرهای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پرستاران در این دیدار بود.
 
گفتنی است در این دیدار تعداد ۲۰ نفر از پرستاران منتخب استان کرمانشاه شرکت نمودند.
 
 
۱۱ دی ۱۳۹۸ ۱۷:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید