اخبار

سال آینده در دانشکده توانبخشی جذب دانشجو داریم

سال آینده در دانشکده توانبخشی جذب دانشجو داریم

 

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از موافقت اصولی وزارت بهداشت با راه اندازی دانشکده توانبخشی به عنوان نهمین دانشکده این دانشگاه خبر داد.

 پروفسور حبیب الله خزایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دشواری‌های اخذ این مجوز اظهار کرد: وزارت بهداشت چندان تمایلی به توسعه دانشگاه‌ها ندارد و با توجه به این مسئله مسئولین دانشگاه و بویژه رییس دانشگاه حدود دو سال و نیم پیگیر دریافت موافقت اصولی برای راه‌اندازی این دانشکده بودند.

وی افزود: تلاش ما برای گرفتن مجوز راه اندازی سه رشته پرمتقاضی فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی بصورت همزمان بود که در نهایت با صدور مجوز راه اندازی این سه رشته بصورت همزمان، موافقت اصولی تاسیس دانشکده توانبخشی را نیز دریافت کردیم.

دکتر خزایی با بیان اینکه برای راه اندازی این دانشکده در سه بُعد جذب هیات علمی، تامین فضای ساختمانی و تامین فضای فیزیکی توانبخشی کار صورت گرفت، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، در هر سه رشته جذب هیات علمی صورت گرفته و هم اکنون مشکلی در بحث هیات علمی این دانشکده نداریم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در بحث تامین فضای فیزیکی دانشکده نیز ساختمان‌هایی بصورت موقت در محل دانشکده پیراپزشکی راه‌اندازی شده که برای راه‌اندازی آن حدود 500 میلیون تومان هزینه شده است.

دکتر خزایی یادآور شد: با راه‌اندازی ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی در محل پردیس دانشگاه و انتقال این دانشکده، دانشکده توانبخشی به محل فعلی دانشکده دندانپزشکی منتقل خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بُعد دیگر کار برای راه اندازی این دانشکده، تامین فضای فیزیکی توانبخشی بود که در این زمینه نیز یک طبقه از کلینیک بیمارستان "فارابی" به این امر اختصاص پیدا کرده است.

دکتر خزایی از خریداری یک میلیارد تومان تجهیزات برای این دانشکده هم خبر داد وافزود: در تلاشیم تا برای کارآمدی هرچه بیشتر این دانشکده در بحث آموزش دانشجویان، حدود دو میلیارد تومان دیگر تجهیزات برای آن خریداری شود.

این مسئول افزود: با توجه به موافقت اصولی صورت گرفته، این دانشکده به لیست انتخابی داوطلبان در دفترچه کنکور سراسری اضافه خواهد شد و از مهر سال آینده می‌توانیم در این دانشکده پذیرش دانشجو داشته باشیم.

وی یادآور شد: این دانشکده شامل سه رشته فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی است که مهرماه سال آینده در مقطع کارشناسی در هر رشته حدود 20 نفر ظرفیت پذیرش دانشجو خواهد داشت.

۲۰ دی ۱۳۹۸ ۱۸:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید