اخبار

دکتر خزایی :تا پایان سال تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه به 600 عضو افزایش می یابد

دکتر خزایی :تا پایان سال تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه به 600 عضو افزایش می یابد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش اعضای هیات علمی این دانشگاه به حدود 600 عضو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر حبیب الله خزایی با اشاره به تحصیل حدود پنج هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: در حال حاضر 550 عضو هیات علمی کار آموزش این تعداد دانشجوی دانشگاه را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح کشور وجود یک عضو هیات علمی به ازای هر 10 دانشجو شاخص مناسبی است و این شاخص در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بصورت یک به 9 است، یعنی به ازای هر 9 دانشجو یک عضو هیات علمی داریم.

دکتر خزایی یادآور شد: اگر چه به لحاظ تعداد اعضای هیات علمی مشکلی نداریم، اما در بحث توزیع مناسب آنها میان گروه‌های آموزشی مشکلاتی وجود دارد که به مرور در سالهای آتی مرتفع می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جذب 43 عضو هیات علمی جدید در دانشگاه تا پایان امسال خبر داد و افزود: با جذب این تعداد، اعضای هیات علمی دانشگاه به حدود 600 عضو تا پایان سال می‌رسد.

وی افزود: فراخوان در خصوص جذب اعضای هیات علمی داده شده و تا پایان دی ماه بر روی سایت دانشگاه قرار دارد و پس از آن کار بررسی درخواست‌ها و جذب اعضا انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود هشت دانشکده در این دانشگاه، گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر موافقت اصولی راه اندازی دانشکده توانبخشی به عنوان نهمین دانشکده دانشگاه را نیز دریافت کردیم.

دکتر خزایی با اشاره به وجود یک رشته کاردانی، 23 رشته کارشناسی، 30 رشته کارشناسی ارشد، 22 رشته دستیاری تخصصی، 16 رشته PHD و سه رشته فوق تخصصی در این دانشگاه، گفت: با اضافه شدن دانشکده توانبخشی و صدور مجوز برای سه رشته فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی در این دانشکده در مقطع کارشناسی، رشته های دانشگاه در این مقطع از 23 رشته به 26 رشته افزایش خواهد یافت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سختی صدور مجوز برای راه اندازی دانشکده گفت: تمام دانشکده‌های ما به دنبال مجوز راه اندازی رشته جدید هستند، اما اینکه صدور مجوز راه اندازی سه رشته همزمان با هم صورت گیرد و بتوان با دریافت این مجوزها، مجوز راه اندازی دانشکده را هم دریافت کرد، اقدام بزرگ و ارزشمندی است.

دکتر خزایی خاطرنشان کرد: پس از راه‌اندازی کامل این دانشکده، در گام دوم با جدیت به دنبال راه اندازی دانشکده "فناوری‌های نوین" هستیم.
۲۳ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید