اخبار

فریب تبلیغات بی‌اساس لاغری را نخورید

فریب تبلیغات بی‌اساس لاغری را نخورید

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی سال‌های اخیر شاهد تبلیغات بی‌اساس در مورد داروهای لاغری از جمله قرص و داروهای گیاهی هستیم.

دکتر حسین بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص تبلیغات استفاده از قرص لاغری و داروهای معجزه‌آسا برای لاغری، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد تبلیغات اشتباه و بی‌اساس در مورد وجود داروهای گیاهی برای لاغری هستیم.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در تمام دنیا اصول کاهش وزن بر مبنای داشتن تحرک بدنی مناسب، رژیم غذایی کم کالری و کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مانند کم‌کاری تیروئید و یا وجود بیماری دیابت است.

وی ادامه داد: دقت کنیم تبلیغات گمراه کننده مبنی بر وجود داروهای گیاهی لاغری معمولا موجب ایجاد عوارض جدی بر سلامت دستگاه گوارش اسکلتی، عضلانی و همچنین روحی روانی خیلی از افراد شده است.

دکتر بیگلری به وجود مکمل‌های تائید شده ایرانی و خارجی به منظور کاهش وزن و کاهش اشتها در داروخانه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: کاهش دادن وزن و ایجاد توده بدنی مناسب باید حتما با استفاده از مشاور تغذیه و پزشک انجام شود.

وی تصریح کرد: از مصرف داروهایی که از تاییدیه وزارت بهداشت و استاندارد سازمان استاندارد برخوردار نیستند، اکیدا خودداری شود.

دکتر بیگلری به مردم توصیه کرد، از مصرف کپسول‌های دست‌ساز و یا مواد گیاهی که از اسم نام، تاریخ و اعتبار آن‌ها اطلاعی نداریم و در برخی از عطاری‌ها عرضه می‌شود، جدا خودداری شود.

وی داشتن تحرک مناسب، خود مراقبتی و رژیم غذایی مناسب را بهترین راه برای تناسب وزن دانست و گفت: در برخی از افراد با کنترل استرس و بیماری‌های زمینه‌ای می‌توان وزن را به‌حد مناسب براساس اسکلت استخوانی تنظیم کرد و از مصرف خودسرانه داروها تحت هر عنوان تبلیغاتی پیشگیری و خودداری کرد.
۲۳ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید