اخبار

امامی رضوی: نوبت رسیدگی به تخلف گیرندگان زیرمیزی است

امامی رضوی: نوبت رسیدگی به تخلف گیرندگان زیرمیزی است
مبالغ زیرمیزی‌ها برگردانده می‌شود

پس از اعلام کتبی و شفاهی به مراکز درمانی:

امامی رضوی: نوبت رسیدگی به تخلف گیرندگان زیرمیزی است

 

اطلاع رسانی کافی در زمینه پدیده زیرمیزی به مراکز درمانی به صورت شفاهی و کتبی انجام شده و اکنون نوبت رسیدگی عملی به این موضوع است.

دکتر حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با وب‌دا این خبر را اعلام کرد و گفت: گروه‌های بازرسی 8 تا 10 نفره به صورت ادواری در بیمارستان‌های خصوصی که بیشتر مبتلا به این پدیده هستند مستقر می‌شوند تا به شکایات مردمی و پرونده‌های دریافتی در این خصوص رسیدگی کنند.

وی افزود: براساس مکانیزم‌های طراحی شده زمینه‌های پرداخت زیرمیزی به پزشکان احصاء شده و رسیدگی می‌شود و در صورت نیاز پرونده‌ها به کمیسیون تعزیرات عودت داده می‌شود.

 

مبالغ زیرمیزی‌ها برگردانده می‌شود

وی با اشاره به عودت مبالغ زیرمیزی پرداخت شده به برخی از پزشکان به پرداخت‌کنندگان گفت: تنها 5 درصد از پزشکان هستند که زیرمیزی دریافت می‌کنند ولی همین مبالغ هم به پرداخت‌کنندگان برگردانده خواهد شد.

وی پرداخت در بیمارستان به جز مجاری قانونی که حسابداری بیمارستان‌هاست را غیرقانونی اعلام کرد و افزود: با اعتباری که امسال مجلس شورای اسلامی برای پزشکان مناطق محروم در نظر گرفته انتظار می‌رود این پدیده به طور کل در شهرستان‌ها و نقاط محروم از بین برود.

۱۰ آبان ۱۳۸۹ ۱۴:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید