اخبار

احتمال رسیدن موج دوم "آنفلوآنزا" زیاد است/ مردم همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنند

احتمال رسیدن موج دوم "آنفلوآنزا" زیاد است/ مردم همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنند
 
معاون بهداشتی دانشگاه گفت: موج اول آنفلوآنزا در استان به صورت کامل فروکش پیدا کرده و احتمال بروز موج دوم این بیماری در هفته‌های آتی زیاد است و مردم باید همچنان مراقب باشند.
 
دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: بیماری آنفلوآنزا امسال شدت بالایی داشت و موجب بستری شدن تعداد زیادی از مبتلایان در مراکز درمانی سطح استان شد.
 
وی افزود: خوشبختانه این موج بعد از حدود سه ماه فعالیت در استان فروکش کرد و حال به نظر می‌رسد باید منتظر موج دوم این بیماری بود.
 
دکتر شکیبا اعلام کرد: فعلا نشانه ای از شروع موج دوم بیماری دراستان وجود ندارد، اما احتمال بروز و ظهور آن بسیار زیاد است و افراد و بویژه گروه های در معرض خطر باید مراقب باشند.
 
به گفته وی کودکان زیر شش سال، سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای و نیز افراد مبتلا به بیماری نقص سیستم ایمنی(HIV مثبت) از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری هستند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه گفت: توصیه می‌شود این افراد از مواجهه با افرادی که علائم آنفلوآنزا دارند خودداری کرده و کمتر در مکان های عمومی رفت و آمد داشته باشند و حتی المقدور برای پیشگیری بهتر هنگام مواجهه با افراد بیمار از ماسک استفاده کنند و پس از برگشتن به منزل حتما دست و صورت خود را با آب و صابون بشویند.
 
وی با بیان اینکه این بیماری برای افراد سالم خطری ندارد و توصیه می شود هنگام ابتلا به این بیماری رعایت موارد بهداشتی را داشته و چنانچه دچار بیماری آنفلوآنزا شدند در منزل مانده و استراحت کنند و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کرده و درصورت تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.
 
گفتنی است در موج اول آنفلوآنزا در استان کرمانشاه در مجموع 1300 نفر بستری و شش نفر نیز که سالمند بوده و یا دارای بیماری زمینه ای از جمله بیماری قلبی و کلیوی بودند، فوت کردند.
 
 
 
۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید