اخبار

ما چرا اول شدیم؟!

ما چرا اول شدیم؟!

 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با داشتن 18 بیمارستان وابسته و پوشش خدمات در هفت بیمارستان غیردولتی یکی از قطب های بهداشتی ،درمانی کشور محسوب می گردد که خدمات جامع پرستاری آن در بخش دانشگاهی با 3691 نفر و بخش غیردانشگاهی با 540 نفر با وجود  3952 تخت فعال و حدود 110 تخت اتاق عمل ارائه می شود.

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشگی کرمانشاه کسب مقام اول ارائه خدمت پرستاری در سطح دانشگاه های تیپ یک کشور را تلاشی عظیم و در خور تقدیر دانست و گفت: این موفقیت توجه ویژه مسئولین به امور معیشتی و استخدامی این سربازان عرصه سلامت کشور را که در کنار سایر آحاد جامعه اسلامی به ارائه خدمت می پردازند می طلبد.

رضا پورمیرزا کلهری در گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه گفت: با نگاهی به شاخص های پرستاری استان که تقریباً یک پرستار به ازاء هر تخت که کمتر از شاخص های کشوری است می توان دریافت که چه حجمی از خدمات پرستاری در حال ارائه است .

وی افزود:همچنین با نگاهی به شاخص های ملی پرستاری کشور نظیر شاخص سقوط بیمار ۰.۰۱ ، بروز زخم بستر ۰.۲۷ و رضایت مندی۱۲ .۸۶  درصد از خدمات پرستاری کار جهادی گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیشتر نمود پیدا می کند. 

 

پورمیرزا با بیان اینکه مدیریت پرستاری معاونت درمان کرمانشاه در طول سالیان گذشته همواره تلاش می نماید با ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی کلان به ارتقاء خدمات پرستاری در مراکز وابسته برسد گفت:تنظیم برنامه های عملیاتی و اجرایی در ابتدای هر سال با کسب 100% امتیاز وزارتی ، کنترل اجرای برنامه ها و اهداف عملیاتی پرستاری در بیمارستانهای وابسته و پایش عملکرد ارایه خدمات پرستاری در بیمارستانهای تابعه و نیز بازخورد به مراکز از جمله اقدامات مدیریتی این حوزه است که منجر به کسب این موفقیت شد.

وی اجرای برنامه های انتصابات شایسته در مناصب کلیدی پرستاری ، تمرکز ویژه بر پرستاری بحران و پرستاران ملی بحران در بیمارستان های استان، هماهنگی کامل با سازمان نظام پرستاری در راستای اعتلای پرستاری استان ، استفاده از ظرفیت های علمی دانشکده های پرستاری و پیراپزشکی و ایجاد تعامل سازنده با تمام پرستاران استان را نیز از جمله این اقدامات برشمرد.

 
همچنین پورمیرزا شرکت در طرح های کشور غربالگری فشارخون و ....، اجرای برنامه های ارتقاء سلامت جامعه محور مانند مراقبت سالمندان ، استفاده از نرم افزارهای بومی استانی مدیریت پرستاری  ، فعالیت مستقل کلینیک پرستاری دانشگاه، برگزاری کلاس های توانمند سازی کمک پرستاران ، تلاش در به کار گماری و برون سپاری برخی خدمات در بیمارستان های تابعه برای افزایش جذب در بازار کار پرستاری و نیز برنامه نوین آموزش نیروهای طرح نیروی انسانی در ابتدای ورود به خدمت را نیز از دیگر فعالیت هایی دانست که در تحقق این موفقیت موثر بوده اند.
  
وی در پایان گفت: مدیریت پرستاری استان به عنوان متولی و نماینده پرستاران استان از جمله اعضاء هیأت علمی دانشکده های پرستاری و پیراپزشکی و تمام جامعه پرستاران ، از زحمات بی وقفه پرستاران ، کارشناسان اتاق عمل و هوشبری ، فوریت های پزشکی ، بهیار و کمک پرستار و کلیه مسولین دانشگاه که با مساعدت در پیشبرد برنامه های پرستاری تلاش می کنند تشکر می کند و این جایگاه با ارزش کشوری را به جامعه دانشگاهی تبریک می گوید.  
۸ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید