اخبار

اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه

اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه

رئیس گروه بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

کیوان خاصی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد: به منظور ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور، برنامه واکسیناسیون کودکان با قطره خوراکی فلج اطفال همواره در سراسر کشور در حال اجرا است و جهت افزایش اثربخشی بیشتر این واکسن از شهریور ماه سال 1394، یک نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.

وی افزود: به دنبال اجرای این برنامه، نیاز به واکسن در سطح کشور افزایش یافت و به علت عدم تولید واکسن توسط شرکت های تولید کننده، از ابتدای سال 1395 موجودی واکسن در سطح کشور به شدت کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود واکسن در کشور، این برنامه(تزریق واکسن در سن چهارماهگی) متوقف شده و تنها در استان هایی که با افغانستان و پاکستان هم مرز بوده و نیز استان هایی که از این دو کشور که جزو مناطق آلوده ویروس فلج اطفال محسوب می‌شوند مهاجرپذیر هستند، اجرا می‌شد.

وی افزود: در نهایت با پیگیری های مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت واکسن مورد نیاز کشور تامین و از شهریورماه سال گذشته برنامه واکسیناسیون در تمام استان ها اجرا شد.

خاصی تصریح کرد: در حال حاضر به منظور تکمیل واکسیناسیون کودکانی که در بازه زمانی اول آذر 1394 تا 31 اردیبهشت 1397 متولد شده اند و واکسن برای آنها در سن چهار ماهگی تزریق نشده، کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال در سطح استان اجرا و تا پایان سال جاری ادامه دارد.
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید