اخبار

تقدیر از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر در جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار کلان منطقه ۳ کشور

تقدیر از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر در جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار کلان منطقه ۳ کشور
 
 
درمراسمی با حضور مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار کلان منطقه ۳ آمایش کشور تقدیر شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه رئیس دانشگاه در این آیین گفت:شهدا و ایثارگران انسانهایی والا هستند که با از جان گذشتگی و ایثار در راه رسیدن به آرمانهای مقدس الهی انسانی خویش از همه چیز خود گذشتند و اینگونه  به جایگاهی بسیار ارزشمند و والا رسیدند.
 
 دکتر مرادی با بیان اینکه ما امنیت و آرامش کشور را مدیون خون شهدا هستیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده نگه داشته شود گفت:دانشجویان ایثارگر  افتخار جامعه علمی و دانشگاهی کشور هستند و تلاش ستودنی دانشجویان که در خانواده بدون حضور پدر شهید و یا با حضور پدر جانباز، و در رقابت های جوانمردانه تحصیلی به رتبه های علمی شایسته رسیده اند، مایه مباهات و فخر دانشگاه است.
 
وی افزود: دانشجویان باید افتخار کنند که از خانواده معظم شهدا و ایثارگر هستند و باید تلاش کنند تا از نظر اخلاقی و علمی به جایگاه واقعی خود دست یابند و افتخار آفرین شوند. 
 
رئیس دانشگاه تاکید کرد: این دانشجویان باید در زمینه علمی و فعالیت های دانشجویی، همانند والدینشان که الگویی در جامعه هستند، الگویی برای دانشجویان باشند.
 
وی افزود: توانمند سازی دانشجویان ایثار گر  در تمام زمینه ها در دانشگاه با جدیت پیگیری می شود و وظیفه ما در دانشگاه فراهم ساختن امکانات لازم برای توانمند ساختن دانشجویان شاهد و ایثارگر در تمام زمینه های علمی ، فرهنگی و اجتماعی است. 
دکتر مرادی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ نفراز کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جامعه ی ایثارگر هستند گفت:تعداد زیادی از اعضای هیات علمی در مرحله استادیاری و دانشیاری و همچنین بسیاری از مدیران توانای ما از خانواده معظم شهدا و ایثارگر هستند که در پیشبرد اهداف پیش روی دانشگاه با تمام توان در تلاشند. 
 
در ادامه این مراسم حجت الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان نیز گفت: ما هرچه داریم به برکت خون شهدای گرانقدر به دست آمده و ما مدیون رشادت های این عزیزان هستیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شــهدا وظیفه ای همگانی است و ما باید قدر دان خانواده های معظم شهدا و ایثارگر و همچنین قدردان کسانی باشیم که این امنیت را با ریخته شدن خونشان برای ما فراهم کرده و هستی خود را در این مسیر فدا کردند.

حجت الاسلام عسگری بیان کرد: مسئله تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگران و اشتغال آنها مهم‌ترین اولویت بنیاد است و آنها نیز باید در تحصیل علم کوشا بوده و با رسیدن به جایگاه واقعی خود ادامه دهنده راه شهدا باشند و در راستای اعتلای نظام گام برداشته و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی نهایت تلاش کنند.
 
همچنین مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه نیز گفت:جشنواره ملی ایثار همه ساله توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه  برگزار می شود.
 
فرشاد شاکری هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و تجلیل از برترین های آموزشی و تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه و  ایجاد پویایی، تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی در بین آنها دانست.
 
 وی گفت:دانشجویان، طلاب و دانش آموزان شاهد و اثارگر شامل همسر و فرزند شهید، جانباز ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزند آنها در این جشنواره شرکت داشتند.
 
شاکری گفت: نحوه انتخاب برترین ها بر اساس دستورالعمل و شاخص های ایثارگری، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مصوب طرح شاهد در دو سطح استانی و کشوری انجام می گیرد.
 
وی افزود:در مرحله استانی، دانشگاه های کلان منطقه ۳ حضور داشتند که  تعداد ۷۴نفر از دانشجویان واجد شرایط شاهد و ایثارگر دانشگاه های کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان و اسدآباد با هم به رقابت پرداختند و در نهایت تعداد ۱۵ نفر از این دانشجویان انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
 
شاکری گفت: فعالیت ها و تلاش های ارزشمندی که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه توسعه و رشد علمی و پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر صورت گرفته، موجب توانمندی آنها در بخش های مختلف علمی، فرهنگی وپژوهشی شده است.
 
  گفتنی است در پایان این مراسم که بیست و نهم بهمن ماه در مهمانسرای دانشگاه برگزار گردید از دانشجویان برگزیده جشنواره ملی ایثار کلان منطقه ۳ کشور و کارمندان نمونه ایثارگر دانشگاه تقدیر شد.
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید