اخبار

بالا رفتن سن ازدواج در آینده بحران هایی را بوجود خواهد آورد

بالا رفتن سن ازدواج در آینده بحران هایی را بوجود خواهد آورد
یک روانشناس به خانواده ها هشدار داد:
سخت گیری ها در کاهش انگیزه جوانان برای ازدواج موثر است

یک روانشناس معتقد است الگوهایی که در خصوص ازدواج بوسیله ماهواره و سایتهای اینترنتی به جوانان ما القاء می شود الگوهایی شکست خورده است که به درد جوانان و جامعه ما نمی خورد و در ازدواج جوانان تاخیر ایجاد می کند.

دکتر محی الدین محمدخانی به مناسبت دهه ازدواج آسان در گفت و گویی با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: ازدواج پاسخی به غریزه جنسی مبتنی بر مسائل انسانی و فرهنگی و اخلاقی و دینی است که طبق زمان و مکان هنجارمند شده است .

وی تصریح کرد: از دلایل کاهش رغبت به ازدواج الگوپذیری جوانان از ماهواره و سایتهای اینترنتی به شکل تهاجم فرهنگی است .

محمد خانی به بالا رفتن سن و تحصیل جوانان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حداقل تحصیلات لیسانس است که یک مهارت برای زندگی  و مقدمه ای برای اشتغال نیز هست واکثر جوانان به دلیل گرفتن لیسانس و فوق لیسانس ازدواج را به بعد موکول می کنند و اگر 18 سال تحصیلی را به مدت شش سال کودکی اضافه کنیم حداقل فرد 30 ساله می شود که تازه هنوز تکلیف شغل و سربازی اش روشن نیست.

وی تصریح کرد: با ازدواج های آسان یا ازدواج های نیمه مستقل می توانیم دانشجویان را تشویق به ازدواج کرده که همسرش را به عنوان مهمان به منزل پدرش ببرد و در مرخصی های دانشجویی همسر داشته باشد .

این روانشناس هشدار داد: به دلایل بسیار و مختلفی سن ازدواج بالا رفته و ازدواج به عنوان یک اصل در زندگی به حاشیه کشیده شده و از مسیر زندگی معقول منحرف شده که مطمئنا پیامد این انحراف در آینده ایجاد بحران هایی از قبیل بحران ازدواج، جنسی و فرزند پروری، شغلی وجمعیت برای جامعه ما خواهد بود.

وی به پدر و مادر جوانان توصیه کرد: در همسر گزینی برای جوانانشان بهترین معیارها را به کار ببندند و و بعد از ازدواج تمام تلاششان را برای حل مشکلات آنها به کاربگیرند، چون از این به بعد آنها نه عروس یا داماد آنها، بلکه دختر و پسر جدیدشان هستند .

محمد خانی نقش افراد دانا و موثر را در اجتماع مهم دانست وگفت: افراد موثر، سلولهای عقل یک جامعه هستند ونباید نقش خویش را تک نفره فرض کنند چرا که جامعه تحت تاثیر آنها در مسیر مطلوب قرار می گیرد.

۱۸ آبان ۱۳۸۹ ۱۳:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید