اخبار

راه‌اندازی 2 واحد تولید "ماسک" در کرمانشاه

راه‌اندازی 2 واحد تولید "ماسک" در کرمانشاه

رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تولید روزانه چهار هزار ماسک در استان از هفته آینده خبر داد.

دکتر تورج شیرزادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش تقاضای ماسک در بازار در پی بروز بیماری کرونا گفت: در همین راستا دو واحد دانش بنیان در استان کار تولید ماسک را شروع کرده‌اند که از هفته آینده ظرفیت تولید روزانه چهار هزار ماسک را خواهند داشت.

وی افزود: یکی از این واحدهای دانش بنیان شرکت "نانو ریس" مستقر در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه است که با دستگاهی به نام «الکتروریسی» اقدام به تولید الیافی در مقیاس نانو و میکرو می‌کند، این الیاف کاربردهای متفاوتی دارد که بخشی از کاربرد آن در حوزه پزشکی و در تهیه انواع ماسک از جمله ماسک‌های پزشکی سه لایه(جراحی)، N95، N99، R95، R99، P95 و P99 است.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: این ماسک‌ها بر حسب میزان ذراتی که فیلتر می‌کنند، طبقه بندی می‌شوند که ماسک های سری P قویترین آنها هستند.

رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با ارزیابی صورت گرفته بر روی 500 ماسک تولیدی این شرکت قرار بر این شد تا ظرف سریعترین زمان ممکن مجوز تولید از وزارت بهداشت برای این شرکت صادر شود و این شرکت از فردا(پنجشنبه) عملا کار تولیدروزانه دو هزار ماسک را در استان شروع می کند.

شیرزادیان تصریح کرد: نوع ماسک های تولیدی این شرکت در حد ماسک های N95 است و دارای لایه محافظتی میکرو و نانو می باشد.

رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: یک شرکت دانش بنیان دیگر در دانشکده داروسازی کرمانشاه نیز قرار است ماسک‌های سه لایه(جراحی) را تولید کند که مجوز تولید این شرکت نیز به زودی صادر می‌شود و تا هفته آینده تولید روزانه دو هزار ماسک را در این شرکت خواهیم داشت.

انتهای پیام



خبرنگار محبوبه علی آقایی دبیر رضا کبودی
لینک کوتاه
https://www.isna.ir/news/98120705997/
برچسب‌ها:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۲۰

    نظرات بینندگان

    نام را وارد کنید
    تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
    نظر خود را وارد کنید