اخبار

در روز‌های پیش‌رو از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند

در روز‌های پیش‌رو از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه زنده استودیو سلامت بیان داشت: با توجه به روند شیوع بیماری در هفته جاری از کلیه همشهریان عزیز می‌خواهیم ضمن رعایت کامل مسائل بهداشتی حتی‌المقدور در خانه بمانند.
 
 
 دکتر روشنی گفت: محیط خانه امن‌ترین مکان برای حفاظت در برابر ویروس کرونا می‌باشد.
 
وی توصیه کرد: افراد در صورت وجود علائمی مانند سرفه، عطسه و آبریزش بینی به پزشک مراجعه نمایند و از مراجعات اولیه غیر ضروری به بیمارستان‌ها مخصوصا اورژانس بیمارستان گلستان پرهیز گردد.
 
وی اظهار داشت: مهمترین نشانه ویروس کرونا وجود مشکل تنفسی در فرد بوده که در صورت بروز آن بایستی در اسرع وقت پیگیری‌های درمانی در بیمارستان انجام شود.
 
وی گفت:با توجه به احتمال ابتلای کودکان به ویروس کرونا ضرورت دارد خانواده‌های محترم نسبت به حفاظت از کودکان در برابر این ویروس با رعایت موارد گفته شده اقدام نمایند.
 
معاون درمان دانشگاه توصیه کرد: جدا" از حضور در مراکزی که دارای تجمعات مردمی که احتمال انتقال ویروس وجود دارد خودداری گردد.
 
وی افزود: به افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند توصیه می‌شود ضمن استراحت و رعایت شرایط ایمنی و بهداشتی در منزل بمانند و در صورت خروج حتما از ماسک استفاده نمایند.
 
به گفته وی کلیه اقدامات لازم درمانی در بیمارستان گلستان برای بیماران مشکوک به کرونا درحال انجام بوده و خوشبختانه تاکنون افرادی که بهبود یافته اند از بیمارستان مرخص شده اند.
 
وی اظهار داشت: از همه مردم عزیز درخواست می‌کنیم با شستشوی مرتب دست به مدت حداقل ۲۰ ثانیه در دفعات مکرر در طول شبانه روز و عدم خروج غیر ضروری از منزل از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

 

 
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید