اخبار

تجمعات جمعه آخرسال و چهارشنبه‌سوری خطر بسیار جدی برای فراگیرشدن کرونا

تجمعات جمعه آخرسال و چهارشنبه‌سوری خطر بسیار جدی برای فراگیرشدن کرونا
 
معاون عمرانی استانداری گفت: تجمعات جمعه آخرسال و چهارشنبه‌سوری یک خطر بسیار جدی برای فراگیرشدن کرونا است / رها کردن ماسک و دستکش آلوده در فضاهای عمومی سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.
 
مهندس سالاری معاون عمرانی استانداری در نشست گردهمایی شهرداران سراسر استان اظهار داشت:خوشبختانه در سال ۹۸ استان کرمانشاه در تمامی بحرانها، از یک فرماندهی بسیار هوشمندانه و مدبرانه برخودار بوده و با موفقیت این رویدادها را پشت سر گذاشته است.
 
وی اظهار داشت: در بحران اخیر کرونا نیز با اتخاذ تصمیمات بسیار خوب و به موقع توسط مهندس بازوند به عنوان فرمانده بحران در استان، یک سیستم نظارت و پیشگیری و کنترل بسیار خوب در استان شکل گرفته است و خوشبختانه این اقدامات با همراهی و همدلی همه شهروندان عزیز و دغدغه‌مند کرمانشاهی به خوبی پیش می‌رود.
 
مهندس سالاری گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه یک مجموعه توانمند و دارای امکانات مناسب است و تاکنون توانسته ابعاد مختلف بیماری کرونا را به خوبی مدیریت کند.
 
وی اظهار داشت:خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی تبدیل به مرکز آزمایشگاهی تشخیص کرونا در غرب کشور شده است و جواب آزمایش‌ افراد مشکوک که تا پیش از این ۱۲ روز طول می‌کشید اکنون تنها در چند ساعت مشخص می‌شود‌.
 
معاون عمرانی استانداری از تلاش‌های شهرداران در زمینه ضد عفونی فضاهای عمومی شهرها تقدیر ورد و گفت: ضد عفونی مداوم مراکز شلوغ مانند پارک‌ها، پایانه‌های مسافری و ایستگاه‌های تاکسی باید به شکل مداوم انجام شود تا سلامت شهروندان به خطر نیافتد.
 
وی عنوان کرد:سازمان صنعت و معدن برای تامین مواد ضد عفونی موردنیاز شهرداری‌ها اعلام آمادگی کامل کرده است، شهرداری‌ها لیست این نیازها را تحویل این سازمان دهند.
 
مهندس سالاری با اشاره به اینکه زباله‌گردها در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند گفت: بر همین اساس هماهنگی های لازم برای انتقال آن‌ها به گرمخانه‌های بهزیستی به عمل آمده و در برخی شهرها اینکار انجام شده‌ است.
 
وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن رویدادهایی مانند چهارشنبه سوری و جمعه آخر سال، شهرداری ها باید تلاش کنند با ارائه هشدارهای لازم از تجمعات و ازدحام جمعیت در این ایام جلوگیری کنند و تدابیر لازم را برای این ایام بیاندیشند و فضاهای آرامستان‌ها را ضد عفونی کنند.
 
او تاکید کرد: رها کردن دستکش و ماسک‌های آلوده در فضاهای عمومی را عاملی مهم برای انتقال ویروس کرونا است لذا از مردم عزیز درخواست می کنیم از این کار جدا" اجتناب کنید.
 
معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: وقوع بحران‌های مانند کرونا نباید بهانه‌ای برای توقف برنامه‌های توسعه‌ای در شهرها باشد و شهرداران تلاش کنند با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی به روند توسعه شهرها شتاب ببخشند.
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ۲۳:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید