اخبار

400 هزار خانوار کرمانشاهی غربالگری "کرونا" شدند

400 هزار خانوار کرمانشاهی غربالگری "کرونا" شدند

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از غربالگری بیش از 400 هزار خانوار کرمانشاهی در بحث بیماری کرونا خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انجام بیماریابی فعال در بحث بیماری "کرونا" در کشور، گفت: در استان کرمانشاه نیز این غربالگری توسط بهورزان و مراقبین سلامت در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود 590 هزار خانوار در سطح استان، گفت: تاکنون غربالگری بیش از 400 هزار خانوار انجام شده و پیش بینی می شود ظرف دو روز آینده کار غربالگری تمام خانوارهای استان به پایان برسد.

دکتر شکیبا تصریح کرد: در این طرح بهورزان و مراقبین سلامت بصورت تلفنی با خانوارهای تحت پوشش ارتباط برقرار کرده و وضعیت سلامت خانوارها را جویا می‌شوند.

این مسئول افزود: چنانچه افراد دچار علائم خفیف باشند، توصیه‌ها و آموزش های حمایتی بصورت تلفنی به آنها داده می‌شود و چنانچه افراد علائم شدید بیماری شامل تب، سرفه، تنگی نفس و ... داشته باشند به یکی از مراکز 16 ساعته سطح استان که از ساعت هشت صبح تا 24 شب فعال هستند ارجاع می‌شوند.

وی افزود: سه مرکز 16 ساعته در کرمانشاه فعال بوده و در هر شهرستان نیز یک مرکز 16 ساعته فعال داریم.

وی تصریح کرد: در این مراکز با بررسی و معاینه افراد چنانچه علائم شدیدی داشته باشد در مراکز درمانی استان بستری خواهد شد و در غیراینصورت معاینه اولیه شده و برخی اقلام دارویی برای او تجویز می‌شود و پیگیری سلامت حال فرد از طریق بهورز و مراقبین سلامت ادامه دارد.

دکتر شکیبا با اشاره به فعالیت مطلوب استان در بحث غربالگری بیماران مبتلا به کرونا، گفت: در حال حاضر در میان 62 دانشگاه علوم پزشکی رتبه سوم را در اجرای این طرح به لحاظ تعداد خانوار غربال شده داریم.

وی خاطرنشان کرد: در غربالگری‌های انجام شده عمده افراد دارای علائم، علائم خفیفی داشتند و تنها توصیه به قرنطینه و مراقبت در منزل شده و تعدادی نیز که مشکوک بوده و علائم شدید داشتند به مراکز 16 ساعته ارجاع شدند.

دکتر شکیبا یادآور شد: هنوز دستور العملی مبنی بر ادامه این طرح نیامده و با غربالگری تمام خانوارها در مرحله اول، منتظر ابلاغ دستور وزارت بهداشت مبنی بر ادامه طرح هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کنار این طرح غربالگری، سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir فعال است که افراد می‌توانند با ورود به این سامانه علائم خود را وارد کرده و راهنمایی و توصیه های لازم را دریافت کنند.

وی افزود: اطلاعات افراد در این سامانه به بهورز و مراقب سلامت ارجاع می‌شود تا در صورت نیاز از طریق این افراد پیگیری بیشتری در خصوص افراد بدحال صورت گرفته و در صورت نیاز به مراکز 16 ساعته ارجاع شوند.

 

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۶:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید