اخبار

آمار کل مبتلایان کرونا در استان به ۱۶۳ نفر رسید

آمار کل مبتلایان کرونا در استان به ۱۶۳ نفر رسید

شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه که در روز ۲۵ اسفند ماه به اوج خود رسیده بود، در روزهای گذشته روندی کاهشی پیدا کرده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در کرمانشاه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلا پنج نفر به بیماری کرونا آمار کل مبتلایان استان به ۱۶۳ نفر رسید که ۱۵ نفر از این افراد فوت شده اند.
دکتر محمدابراهیم شکیبا گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۰۲ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۶۷۹ نفر از آنان ترخیص شده اند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۰۸ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: بر اساس آمار تاکنون ۷۴ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۱۲ نفر در اسلام آبادغرب، ۳۲ نفر در سنقر، ۱۹ نفر در کنگاور، پنج نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، هشت نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، چهار نفر در پاوه و سه نفر در سرپل ذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند.
۸۰ درصد کرمانشاهی ها به توصیه ها گوش می‌کنند
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۸۰ درصد مردم استان توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند که باید از آنان تشکر کرد.
دکتر شکیبا اظهار داشت: با این حال هنوز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم جامعه توجهی به توصیه‌های بهداشتی ندارند و رفتارهای پرخطر در رابطه با شیوع بیماری کرونا انجام می دهد.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا کرمانشاه با تاکید بر اینکه احتمال اوج گیری این بیماری در کرمانشاه وجود دارد، گفت: در صورتی که جمعیت ۱۰ تا ۲۰ درصدی بی توجه به مسائل بهداشتی مقابله با کرونا را جدی نگیرند با بحرانی جدی در کرمانشاه روبرو خواهیم شد.
دکتر شکیبا ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده اگر روال به همین شکل ادامه پیدا کند و توصیه های بهداشتی توسط تمام افراد جامعه رعایت نشود تا ۲ هفته آینده با پیک کرونا در کرمانشاه روبرو شویم.
وی عنوان کرد: از تمام مردم خواهش می‌کنیم که به توصیه های دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی توجه کنند زیرا در صورتی که این توصیه ها رعایت نشوند برای مقابله با کرونا کاری از کسی ساخته نیست.
رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه تاکید کرد: برای غلبه بر این بیماری و برگشتن اوضاع به حالت عادی، مردم باید در خانه‌های خود بمانند و از سفر کردن، مهمانی رفتن و دیدار با اقوام بپرهیزند.
به گفته وی بیش از ۵۰ درصد مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا در کرمانشاه میزبان مهمانانی از استان های پرخطر بودند و یا بین استان ها سفر کرده‌اند.
وی گفت: از افرادی که قصد مسافرت به کرمانشاه را دارند تقاضا می کنیم که سفر خود را به زمانی دیگر موکول و ما را برای مقابله با کرونا یاری کنند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۹ هزار ۶۴۴ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع یک هزارو ۴۳۳ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۶ هزار و ۷۴۵ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

۱ فروردین ۱۳۹۹ ۱۷:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید