اخبار

شمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه به ۲۰۷ نفر رسید/۲۶ نفر جان باختند

شمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه به ۲۰۷ نفر رسید/۲۶ نفر جان باختند
 
 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:  طی۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هشت نفر، آمار مبتلایان این استان به ۲۰۷ نفر رسید که متاسفانه ۲۶ نفر از آنان فوت کرده‌اند.
 
دکتر شکیبا با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون یک هزار و ۹۲ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند گفت: ۹۵۱ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۱۵ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.
 
 وی افزود:از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.
 
دکتر شکیبا تاکید کرد:از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند نیز تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.
 
وی افزود: بیش از ۵۰ درصد بیماران در روزهای گذشته یا میهمانی از استان‌های پرخطر داشتند و یا به این استان‌ها مسافرت کرده اند.
 
دکتر شکیبا از مردم خواست که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان های کشور باشند.
 
به گفته وی  براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۸۰ درصد مردم استان به منظور مقابله با کرونا با دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی همکاری دارند و توصیه های بهداشتی را جدی می‌گیرد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه افزود: با این حال هنوز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم جامعه توجهی به توصیه‌های بهداشتی ندارند و رفتارهای پرخطر در رابطه با شیوع بیماری کرونا انجام می دهد.
 
دکتر شکیبا هشدار داد:هنوز احتمال اوج گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد و در صورتی که جمعیت ۱۰ تا ۲۰ درصدی بی توجه به مسائل بهداشتی مقابله با کرونا را جدی نگیرند با بحرانی جدی در کرمانشاه روبرو خواهیم شد.
 
۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۶:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید