اخبار

شمار مبتلایان کرونا در کرمانشاه به 213 نفر رسید/ شناسایی 2901 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید19 در کشور

شمار مبتلایان کرونا در کرمانشاه به 213 نفر رسید/ شناسایی 2901 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید19 در کشور

  

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان به 213 نفر رسید که متاسفانه از این تعداد تاکنون 27 نفر جان باختند.

دکتر شکیبا اظهار داشت:از شروع اپیدمی بیماری در استان تاکنون 1147 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 985 نفر ترخیص شده و هم اکنون 135 نفر همچنان بستری هستند.

وی با بیان اینکه قطع فوری زنجیره انتقال کرونا در راستای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری ضروری است  گفت:در این زمینه مردم نقش اصلی را دارند و از همه می‌خواهیم در منازل خود مانده و از خروج غیرضروری از خانه خودداری کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با اشاره به اینکه ابتلا به این بیماری در کمین همه افراد است گفت: این میان افرادی که سالمند بوده یا بیماری زمینه ای دارند بیشتر در معرض خطر هستند و همه باید برای حفظ جان خود و عزیزانشان همکاری کرده و به قطع زنجیره این بیماری با در خانه ماندن کمک کنند.

به گفته وی برطبق این آمار در 24 ساعت گذشته استان کرمانشاه با 6 مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا همچنان باشیب نسبتا ملایم وثابت در حالت صعودی قرار دارد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز از شناسایی 2901 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید19 در کشورخبر داد و گفت: تاکنون 12391 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گزارش وبدا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز 10 فروردین1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،2901 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 38309 مورد رسید.

وی افزود: خوشحالیم که تاکنون 12391 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 123 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به 2640 نفر رسید.

دکتر جهانپور با بیان اینکه 3467 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مجازی اقدام به تولید محتوای علمی و تخصصی مربوط به کرونا ویروس کرده که برای همه مفید و قابل استفاده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مردم می توانند برای بهره مندی از تولیدات علمی و مورد تایید وزارت بهداشت در زمینه کرونا به سامانهarman.vums.ac.ir/corona  مراجعه کنند.

۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۹:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید