اخبار

در این روزهای خانه نشینی چطور "ورزش " کنیم

در این روزهای خانه نشینی چطور "ورزش " کنیم

یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی با اشاره به خانه نشینی افراد در این روزها، گفت: کم تحرکی ناشی از این خانه نشینی می‌تواند آسیب‌های جدی به سیستم اسکلتی-عضلانی بدن وارد کند، بنابراین افراد باید توجه ویژه‌ای به انجام حرکات ورزشی داشته باشند.

دکتر محمدباقر شمسی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شیوع کرونا و لزوم خانه نشینی مردم، گفت: این شرایط موجب شده تا مردم بیش از گذشته بی تحرک شوند و ادامه این بی تحرکی می تواند منجر به اضافه وزن، کاهش توان سیستم عضلانی اسکلتی و تنبلی افراد شود.

وی افزود: در همین راستا افراد باید به میزان تحرک خود در این دوران خانه نشینی توجه کرده و حتما برنامه ورزشی جهت افزایش تحرک داشته باشند.

دکتر شمسی خاطرنشان کرد: انجام ورزش و فعالیت بدنی در کنار سلامت جسم می‌تواند منجر به شادی افراد و بالا بردن انگیزه و روحیه آنها شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه انجام ورزش های یکجور برای همه افراد توصیه نمی‌شود، گفت: افرادی که بیماریهای زمینه‌ای دارند باید با پزشک خود مشورت کرده و مطابق با نظر پزشک فعالیت های بدنی داشته باشند.

وی افزود: در خصوص افراد سالم انجام ورزش‌های مختلف بلامانع است و در این بین ورزش‌های هوازی بیش از همه توصیه می‌شود، چرا که موجب افزایش ظرفیت فعالیت قلبی و تنفسی افراد می‌شود.

دکتر شمسی تصریح کرد: از جمله این ورزش‌ها ایروبیک و دویدن است و افرادی که خانه ویلاییِ حیاط دار دارند می‌توانند در حیاط و در غیراینصورت در آپارتمان با استفاده از دستگاه "تردمیل" بدوند.

وی افزود: افرادی هم که تردمیل در خانه ندارند می‌توانند طناب بزنند و این ورزش هم برای ریه و قلب بسیار مفید است.

این دکترای تخصصی فیزیوتراپی انجام ورزش های قدرتی و سرعتی را هم مفید دانست و افزود: انجام این ورزش ها در زمان کوتاه می تواند بسیار مفید بوده و موجب تقویت عضلات بدن شود.

دکتر شمسی در ادامه با هشدار به اینکه افراد نباید قبل از داشتن آمادگی بدنی اقدام به انجام ورزش های سنگین و شدید کنند، گفت: انجام ورزش آمادگی بدنی می خواهد و اگر بدن آماده نباشد در انجام حرکات ورزشی دچار آسیب خواهد شد.

وی افزود: بهتر است افرادی که از قبل ورزش و تحرکی نداشته اند با انجام حرکات ساده ورزشی شروع و مدت زمان کوتاهی ورزش کرده و سپس به تدریج در روزهای آتی حرکات ورزشی و نیز مدت زمان انجام ورزش را افزایش دهند.

۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ۱۹:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید