اخبار

مجموع مبتلایان به کووید19 در کشور به 53 هزار نفر رسید

مجموع مبتلایان به کووید19 در کشور به 53 هزار نفر رسید
 
 سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز 15 فروردین1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2715 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 53183 مورد رسید.
 
دکتر جهانپور گفت:خوشبختانه تا کنون 17935 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.
 
او عنوان کرد:متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 134 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 3294 نفر رسید.
 
دکتر جهانپور با بیان اینکه 4035 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند گفت:مردم برای غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند
 
وی گفت:نیروهای خستگی ناپذیر حوزه بهداشت، از طریق سامانه 4030 با مردم تماس می گیرند و وضعیت سلامتی آنها را پیگیری می کنند. در صورت مشاهده شماره 4030 بر روی تلفن همراه، حتما پاسخگوی همکاران پرتلاش ما باشید

 

گفتنی است آمار موارد مثبت کووید۱۹ شناسایی شده استان کرمانشاه به تفکیک شهرستانها تا ۱۴ فروردین ۹۹ به ترتیب ذیل است.

 
کرمانشاه: ۱۱۴ نفر
 
اسلام آباد:  ۱۸ نفر
 
کنگاور: ۲۸ نفر
 
صحنه: ۷ نفر
 
هرسین: ۱۰ نفر
 
سنقر: ۵۰ نفر
 
جوانرود ۱۳ نفر
 
گیلانغرب: ۱۵ نفر
 
سرپل ذهاب: ۵ نفر
 
پاوه: ۶ نفر
 
قصرشیرین: یک نفر
 
ثلاث باباجانی: یک نفر
 
جمع کل استان: ۲۶۸ نفر
 
 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دلیل افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان، انجام تست pcr جهت بیماران سرپایی در بیمارستانها و مراکز 16 ساعته دانست و گفت:با شناسایی 23 بیمار جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به 268 نفر افزایش یافت که متاسفاته از این تعداد، 30 نفر فوت شدند.
 
دکتر شکیبا افزود:از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز 1289 نفر بستری شدند که از این تعداد 1124 نفر ترخیص شده و 135 نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان های استان بستری می باشند.
 
وی اظهار داشت:انجام تست pcr جهت بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستانها و مراکز 16 ساعته استان با نظر پزشک آغاز شده و این بالا رفتن آمار مبتلایان، ناشی از افزایش انجام تست می باشد.
 
او عنوان کرد:سفر میهمانان نوروزی به استان از اوایل فروردین ماه که از قبل هم قابل پیش بینی بود و هشدارهای لازم نیز در این خصوص داده شده بود، از دیگر عوامل شیوع کروناویروس و افرایش مبتلایان می باشد.
 
دکتر شکیبا گفت:جزو معدود دانشگاههایی هستیم که مجوز انجام تست جهت بیماران سرپایی را از وزارت بهداشت گرفته ایم یعنی در کل کشور و از بین حدود 61 دانشگاه تنها 19 دانشگاه مجوز انجام این امر را دریافت نموده اند.
 
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ ۲۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید