اخبار

ابتلای ۳۷۲ کرمانشاهی به کرونا از ابتدا ی اپیدمی تا کنون

ابتلای ۳۷۲ کرمانشاهی به کرونا از ابتدا ی اپیدمی تا کنون
 
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و زنجان جزو دو دانشگاهی در ایران هستند که از هشتم فروردین امسال به صورت داوطلبانه و اختیاری و به عنوان پایلوت کشوری تست pcr بیماران سرپایی مشکوک به ویروس کرونا را انجام می دهند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا گفت: با توجه به این موضوع از امروز بیستم فروردین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه نوع آمار مبتلایان به کرونا را اعلام می نماید:
 
۱_آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا که آزمایش pcr این افراد مثبت شده است.
 
۲_آمار افراد محتمل یعنی افرادی که ابتلای آنها به کرونا پس از انجام سی تی اسکن مثبت شده، اما تست pcr آنان منفی شده است و احتمال اینکه این افراد به ویروس کرونا مبتلا شده باشند وجود دارد.
 
۳_افراد مشکوک، که تست pcr و سی تی اسکن آنان منفی است اما علائم بالینی بیماری را دارند.
 
وی با این تفاسیر آمار نهایی استان تا به امروز را بدین شرح ذیل اعلام کرد و گفت: تعداد افراد pcr مثبت بیماران بستری از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون ۲۸۵ نفر و تعداد افراد pcr مثبت بیماران سرپایی از هشتم فروردین تا کنون ۸۷ نفر می باشد و در مجموع افراد pcr مثبت بستری و سرپایی  ۳۷۲ نفر می باشد.
 
دکتر شکیبا اعلام کرد: متاسفانه تا‌ کنون ۴۲ نفر در استان فوت کرده اند که نسبت به روز گدشته که ۳۷ نفر بوده، پنج نفر اضافه شده است.
 
به گفته وی آمار افراد محتمل در استان که سی تی اسکن آنها مثبت شده اما تست pcr آنان منفی است، ۴۰۴ نفر است که ما با این افراد نیز مانند افراد pcr مثبت برخورد و مراقبت می کنیم.
 
دکتر شکیبا گفت: تعداد افراد مشکوک نیز که تست pcr و سی تی اسکن آنان مثبت نیست، ۶۴۱ نفر می باشد که این افراد را نیز مورد رصد قرار می دهیم.
 
او افزود: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۱۴۹۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند که ۱۲۸۷ نفر ترخیص و ۱۶۸ نفر نیز هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند.
 
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۹:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید